احداث ۳۶ نمازخانه در مدارس استان گیلان
احداث ۳۶ نمازخانه در مدارس استان گیلان
روز سه شنبه مورخ 1402/04/ 27 مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ساعت 20:15 به صورت زنده به تشریح دستاوردها، فعالیت ها و اولویت‌های اداره کل در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گیلان ، مهندس علی دقیق در این برنامه ضمن تشریح عملکرد و فعالیت های اداره کل، بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان مستحکم بوده و درحالی که این رقم در سال ۱۳۸۵، سی درصد درصد بوده است.

 وی به خدمات اداره کل نوسازی مدارس در دولت سیزدهم اشاره نمود و ابراز داشت: ۵۹ فضاهای آموزشی شامل ۲۶۳ کلاس درس با ۳۴ هزار مترمربع زیربنا در این دولت افتخار داشته ایم تقدیم آموزش و پرورش نمائیم.

مدیرکل نوسازی مدارس در بخش دیگری از سخنانش به سرانه فضای آموزشی کشور و استان پرداخت و اظهارداشت: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور پنج و ۲ دهم مترمربع و در استان گیلان نیز با تلاش های صورت گرفته این سرانه به پنج و ۵۳ صدم متر مربع رسیده و تمام تلاش ما رسیدن به استاندار تعیین شده در سند تحول بنیادین است.

وی در ادامه با اشاره پروژه های در حال احداث در سال جاری بیان داشت: به حول قوه الهی تا پایان سال ۴۵ پروژه با ۳۳۰ کلاس درس با زیربنای۳۳۰۰۰ متر مربع را احداث و به فضای ایمن آموزش و پرورش اضافه می کنیم.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در بخش دیگری از گفتگو با بیان اینکه حضور خیرین در امر مقدس مدرسه سازی همیشه مایه افتخار بوده است، گفت:۳۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در احداث ۳۶۵ فضاهای آموزشی استان مشارکت ارزشمند داشته و تقریباً ۱۲ درصد فضاهای آموزشی با مشارکت این عزیزان احداث شده است.

 مهندس دقیق با اشاره به استاندارد سازی سیستم های گرمایشی افزود: جمع آوری بخاریهای نفتی از مدارس، دستاورد مهم اداره کل در چند سال اخیر بوده و امروز با افتخار عرض می کنم استان گیلان اولین و تنها استانی است که تمامی بخاری های نفتی و گازی غیر ایمن را از مدارس استان در مناطق گاز رسانی و فاقد علمک گاز جمع آوری نماید.

مهندس دقیق در ادامه به توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس پرداخت و اظهار داشت: ما افتخار می کنیم ۳۶ نمازخانه را در سال جاری بر اساس سند تحول بنیادین با تأکید بر رعایت معماری اسلامی و به منظور بسط و گسترش ترویج فرهنگ اقامه نماز و توسعه نمازخانه ها، احداث و تقدیم آموزش و پرورش نمائیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حمایت های مسئولین در تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده، تصریح نمود: استاندار فرهیخته گیلان همیشه بصورت جدی از برنامه های این اداره کل حمایت نموده و صمیمانه از زحمات ایشان و ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور و همکاران عزیزم سپاسگزارم.

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان