در سه ماهه بهار امسال ؛ بیش از ۱۵ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی گیلان مصرف شد
در سه ماهه بهار امسال ؛ بیش از ۱۵ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی گیلان مصرف شد
در سه ماهه بهار امسال 24 هزار و 515 درخواست توسط مشتریان جزء در سامانه سدف (NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR) به ثبت رسید و مجموعاً 15 میلیون و 600 هزار لیتر نفتگاز و نفت سفید در بخش کشاورزی توزیع شد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان  ، مجتبی شکوری ، مدیر منطقه ، با اعلام خبر فوق افزود : « با توجه به ثبت درخواست در سامانه سدف از اول فرودین لغایت پایان خرداد ماه سال جاری ۱۷ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۷۰ لیتر سوخت برای کشاورزان اختصاص یافت که از این مقدار ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر توسط شالیکاران به مصرف رسیده است  .  »
وی ضمن اشاره به مصرف ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت در سه ماهه ابتدای سال گفت : « از این مقدار  ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار لیتر نفتگاز مربوط به  بخش ادوات کشاورزی ومابقی،سه میلیون و۱۸۰ هزار لیتر ، نفت سفید مربوط به  بخش  موتور پمپ های سیار می باشد . »
مدیر منطقه  با اعلام اینکه بیشترین ثبت درخواست و توزیع سوخت در سامانه سدف مربوطه به ادوات کشاورزی می باشد گفت : « در حال حاضر هفت هزار و ۲۴۷ دستگاه تراکتور ، تیلر و کمباین در سطح استان فعال است . »
این مقام مسئول با بیان اینکه تخصیص سهمیه سوخت کشاورزان براساس سطح زیر کشت ، نوع ، تعداد و پلاک گذاری  ادوات کشاورزی و ثبت نام در سامانه نیو تجارت آسان صورت می گیرد افزود : « در راستای کنترل مصرف سوخت و به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه، سهمیه یارانه ای پس از درخواست مالک در پایگاه اینترنتی مذکور برای متقاضیان ، حواله سوخت صادر می شود که پس از راستی آزمایی و تایید سازمان جهاد کشاورزی استان ، ازطریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تامین و توزیع می گردد. »
مدیر منطقه با توجه به برگزاری  نشست های مشترک شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان و جهاد کشاورزی درخصوص تعیین و تامین سوخت سه ماهه تابستان کشاورزان گفت : « براساس مقدار سوخت مصرفی در سنوات قبل ، سطوح زیر کشت و تنوع محصولات ، مجموعاً حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت ( ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارلیتر نفتگاز برای ادوات کشاورزی و شش میلیون لیتر نفت سفید برای موتور پمپ ها ) برای سه ماهه دوم امسال در نظر گرفته شده است  . »

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان