پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه دفن بهداشتی زباله لاهیجان
پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه دفن بهداشتی زباله لاهیجان
شهردار لاهیجان، از تخصیص اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی برای پروژه بهسازی محل دفت زباله لاهیجان خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت ۳۲ درصدی دارد و طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یوسف قیامتیون ،شهردار لاهیجان با اشاره به روند اجرای پروژه بهسازی محل دفن زباله شهر لاهیجان، اظهار کرد: این پروژه با هدف دفن بهداشتی زباله اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه بهسازی محل دفن زباله لاهیجان از سال ۹۹ آغاز شده است، تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه ۲۶ میلیارد تومان است که با جذب پیمانکار ذی صلاح از طریق مناقصه عملیات اجرایی آن از مرداد سال گذشته آغاز شد.

شهردار لاهیجان، پروژه مذکور را مطالبه شهروندان و سمن های زیست محیطی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه اهمیت دفن بهداشتی زباله لاهیجان به اندازه کافی در شهرستان و استان و کشور تبیین شده و پروژه را آغاز کردیم.

قیامتیون، با بیان اینکه پروژه مذکور علاوه بر دفن بهداشتی زباله، هدایت شیرابه را بر عهده دارد، گفت: شیرابه ها پس از تصفیه قابل استفاده در بخش کشاورزی است.

وی کل اعتبار جذب شده برای اجرای پروژه مذکور را معادل هفت میلیارد تومان دانست و یادآور شد: این پروژه در حال حاضر پیشرفت ۳۲ درصدی دارد و طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار لاهیجان، با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ تن زباله در این شهر تولید می شود، اضافه کرد: ورودی زباله به محل دفن با توجه به دفن زباله روستاها و برخی شهرهای اطراف لاهیجان، به بالغ بر ۲۰۰ تن می رسد.

  • منبع خبر : ایسنا