احتمال ثبت بالاترین رکورد مصرف برق در پی افزایش دمای هوا طی هفته جاری
احتمال ثبت بالاترین رکورد مصرف برق در پی افزایش دمای هوا طی هفته جاری
محمد تقی مهدیزاده رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت : با توجه به گرمای شدید و بی سابقه هوا طی هفته جاری احتمال ثبت رکورد‌ بالای مصرف برق در گیلان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان – مدیر عامل شرکت توزیع نیرو برق گیلان، محمد تقی مهدیزاده اظهار داشت: بر پایه پیش‌بینی مراکز جهانی هواشناسی، این هفته گرم‌ترین هفته ایران در طول سال‌های اخیر است و بسیاری از کلان شهرها دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

مهدیزاده ضمن قدردانی از همراهی مردم استان بر لزوم اعمال راهکارهای مدیریت مصرف برق تاکید کرد.

وی افزود: باتوجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شاهد هوای بسیار گرم و شرجی طی هفته جاری در استان خواهیم بود ومتعاقباً نیاز مصرف برق در گیلان فزونی خواهد یافت.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان ضمن تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: با توجه به مدیریت های اعمال شده در مصرف برق ادارات، همچنین تعامل با صنایع و مشترکین کشاورزی تاکنون حتی یک مورد خاموشی نوبتی برای مشترکین خانگی اعمال نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: امیدواریم با مشارکت مردم شریف استان درمدیریت مصرف برق پایداری شبکه های برق همچنان ادامه داشته باشد.

وی اذعان داشت : ساعت پیک مصرف در استان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ می باشد و مشترکین محترم می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

مهدیزاده تاکید کرد: هیئت وزیران بخشنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و اگر این صرفه جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات می باشد که براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این دستورالعمل را رعایت نکرده اند با صدور اخطار قبلی و همچنین هماهنگی استانداری قطع شده است.

وی عنوان کرد: پایش و نظارت کامل مصرف برق در استان با هماهنگی امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق توسط معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ و سایر واحدهای ذیربط بصورت روزانه در حال انجام است و تمامی نیروهای عملیاتی این شرکت و حتی پیمانکاران طرف قرارداد در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و هم اکنون در کل استان بیش از ۱۷۰ اکیپ عملیاتی با تجهیزات و امکانات لازم جهت واکنش سریع در صورت وقوع ناپایداری شبکه های برق آماده خدمت رسانی به هم استانی ها و مشترکین اینشرکت هستند.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان