واکسیناسیون ۸۶ درصدی مردم گیلان
واکسیناسیون ۸۶ درصدی مردم گیلان
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از واکسیناسیون بیش از ۸۶ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت اول خبر داد و گفت: گیلان جزو استان های برتر کشور در واکسیناسیون نوبت اول، دوم و دانش آموزان است.

دکتر فردین مهرابیان ، از واکسیناسیون بیش از ۸۶ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت اول خبر داد و اظهار کرد: همچنین بیش از ۵۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۹۵ درصدی دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، افزود: گیلان جزو استان های برتر کشور در واکسیناسیون نوبت اول، دوم و دانش آموزان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در مدیریت بیماری کرونا، افزود: علیرغم تاثیر خوب و غیر قابل انکار واکسن، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند؛ این در حالی است که تزریق هر دو دوز واکسن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کروناست.

مهرابیان، با بیان اینکه کلیه واکسن های موجود بدون توجه به نوع آنها سیستم ایمنی فرد را تحریک می کند، گفت: واکسن ایمنی بدن فرد را در مقابل کرونا افزایش می دهد لذا افرادی که واکسینه می شوند در صورت ابتلا به کروناویروس نیز علائم خفیفی را بروز می دهند.

وی تزریق واکسن را موجب کاهش شدت بیماری، زمان بستری و مرگ و میر در صورت ابتلا دانست و خاطرنشان کرد: آمارهای نشان می دهد که میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر در افراد غیر واکسینه شده به شکل معناداری بالاتر است و لذا افرادی که واکسینه نشدند در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه امروز بیش از ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان فعال هستند، یادآور شد: طی شبانه روز گذشته ۴۴ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیماررستان های گیلان ۲۸۹ نفر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۶۶ بیمار نیازمند مراقبت های ویژه و ۶۲ بیمار بدحال هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا