آئین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) رشت
آئین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) رشت
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر مطالعه تاریخ و نیز آشنایی با ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران از سوی نسل جدید، گفت: دانش آموزان همراه با خانواده های خود و با سلاح علم و ایمان در انتخابات پیش رو و سرنوشت کشور نقش آفرین و سهیم هستند.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ اسدالله عباسی (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) با همراهی کیا عاشوری فرماندار رشت در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) رشت با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی، پس از پیروزی ظفرمندانه انقلاب اسلامی همواره علیه کشور دست به توطئه زده‌اند اما همیشه ناکام مانده‌اند

وی با بیان اینکه که انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: این انقلاب شکوهمند در برابر توطئه های دشمنان با ایستادگی و مقاومت حفاظت شده است و امروز با شکوه و اقتدار هر چه بیشتر در اختیار شما دانش‌آموزان و نسل نو قرار دارد و باید بیش از همیشه مورد مراقبت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم آینده سازان کشور در سرنوشت این مرز و بوم اضافه کرد: دانش آموزان هوشیار باشند که دشمنان چشم طمع به کشور دوخته اند؛ لذا این قشر از جامعه باید با درس خواندن و با سلاح علم و ایمان در سرنوشت کشور نقش آفرین باشند.

عباسی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: اکنون در همه بخش‌ها اعم از علمی، آموزشی و پزشکی، هوا و فضا و سایر موارد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته ایم که همه از برکات انقلاب است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب جوانان نمی توانستند خلاقیت شان را نشان دهند و نوآوری داشته باشند افزود: امروز با تلاش همین جوانان و تکیه بر دانش بومی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: زمین های کشاورزی مرغوب را بین افراد توانمند تقسیم کرده بودند و حاصل زحمت کشاورزان به دست آنان نمی رسید؛ اما در سال های اخیر به دستور مقام معظم رهبری زمین ها به مردم بازگردانده شده است.

*الزام آگاهی اجتماعی سیاسی دانش آموزان در مدارس

استاندار گیلان گفت: معلمان در آگاهی اجتماعی و سیاسی دانش آموزان در کنار تربیت علمی و اخلاقی نقش اساسی دارند.

عباسی افزود: دانش آموزان در مدارس در کنار تربیت علمی و اخلاقی باید آگاهی اجتماعی و سیاسی‌شان نیز ارتقا یابد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان در حوزه علمی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی افزود: دانش آموزان باید از انقلاب اسلامی بعنوان امانت که زمینه ساز استقلال آزادی و فرصت برابرآموزش را فراهم کرده است به خوبی حفاظت کنند.

استاندار با اشاره به وضعیت تربیت متخصصان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: پیش از انقلاب اسلامی پزشکان و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی ازخارج کشور به ایران می‌آمدند و ما توان تربیت متخصص را نداشتیم.

عباسی با اشاره به روستا‌ها در قبل از انقلاب افزود: اوایل انقلاب روستا‌ها امکانات اولیه را نداشتند و دانش آموزان مستعد در همان مقطع ابتدایی باقی می‌ماندند و امکان رشد نداشتند.

وی به کمبود امکانات و تجهیزات علمی و فرهنگی پیش از انقلاب اشاره و تصریح کرد: پیش از انقلاب دانش آموزان چند مقاطع مجبور بودند در یک کلاس تجمیع و آموزش ببینند.

استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاکمیت شایستگان ملت بر مردم است افزود: آمریکا و غرب با کودتا در بسیاری از کشور‌ها دولت را به نفع خود تغییر می‌دهند، اما تلاش آنها در خصوص ایران بی نتیجه مانده است.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل و منافقانی که اکنون با ایران اسلامی مخالفت می‌کنند در ظاهر حامی مردم هستند همین کشور‌ها روزی بمب‌های شیمیایی را بر سر ملت می‌ریختند.

استاندار گیلان افزود: انقلاب اسلامی همواره در کنار ملت است و با ایجاد امکانات مناسب، فراهم آوردن زیرساخت‌ها در روستا‌ها و ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب با سایر کشور‌ها در راستای اقتدار سیاسی ایران با دنیا در تعامل است.

*شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان مشارکت مردم برای داشتن آینده روشن و امیدوار کننده است

استاندار گیلان به اهمیت مشارکت سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان مشارکت مردم برای داشتن آینده روشن و امیدوار کننده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن انتخابات ۱۱ اسفند و اهمیت حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، انتخابات مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و رئیس جمهوری برگزار می شود و مردم در تعیین سرنوشت شان دخالت دارند.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم برای شرکت در این انتخابات اهمیت دارد؛ از اینرو دانش آموزان می توانند در ترغیب خانواده ها برای شرکت در این تکلیف نقش آفرین باشند.

در این آئین ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در سخنانی برنامه ها و فعالیت های این نهاد مقدس در استان را تشریح کرد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت