آئین جشن عبادت فرزندان کارکنان پخش فرآورده های نفتی گیلان برگزار شد
آئین جشن عبادت فرزندان کارکنان پخش فرآورده های نفتی گیلان برگزار شد
در ایام دهه فجر،جشن آئین عبادت نومکلفان فرزندان کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان با حضور مسئولین شرکت ، ائمه جماعات ستاد وانبار و خانواده های همکاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ؛ این آئین برای ۱۸ نفراز فرزندان کارکنان ( ۱۰ پسر و ۸ دختر ) که امسال به سن تکلیف رسیده اند؛ برگزار شد .
معاون فنی عمیاتی منطقه ، مهدی عاطفی ، ضمن تبریک به نو مکلفان ، ورودشان به سن تکلیف را آغاز ارتباط بیشتر آنان با پدر و مادر دانست و گفت : « سن تکلیف یک موهبت الهی و بلوغ جسمی و عقلی است که هر چه صمیمت فرزندان با خانواده بیشتر باشد موفقیشان در زندگی نیز بیشتر خواهد شد . »
حجه الاسلام دلیری ، امام جماعت انبارنفت رشت  با بیان اینکه جشن عبادت دختران و پسران مکلف ،جشن زیبایی شان است ، افزود : « این زیبایی ، برای دختران فاطمی بودن و زینبی بودن است و برای پسران به مانند حضرت علی اکبر و قاسم بن حسن بودن ؛ فرزندان نو مکلف با الگو قرار دادن این اسوه هاو آشنا شدن با صفات آنان و عمل به آن در زندگی موفق خواهند شد » .
حجه الاسلام حضرت حجت ، امام جماعت ستاد منطقه نیز با اشاره به اینکه سن تکلیف شروع راه نزدیک شدن به خداوند است افزود : « تکلیف در واقع یعنی کاری را برعهده گرفتن و فرزندان وقتی به سن تکلیف می رسند مورد خطاب خداوند قرار می گیرند و خداوند با آنان حرف می زند و آنان من بعد عهده دار وظایفشان هستند  . »
وی با اشاره به اینکه فرزندان با وارد شدن به سن تکلیف باید به مسائل شرعی توجه بیشتر داشته باشند افزود : « از این زمان به بعد باید به مواردی مانند حلال و حرام ، درست یا نادرست بودن کار ، احقاق حقوق دیگران ، محبت و صمیمت توجه شود زیرا همانطور که انجام کارهای پسندیده موجب ترقی انسان می شود در مقابل افعال ناپسند نیز موجب افول انسان می گردد .»
در این آئین پس از اجرای کلیپی از بیانات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) در مراسم تکلیف پسران سال ۹۵ سطح کشوری ، سوالاتی از متن پیام استخراج شد و به ۷ نفر از پاسخ دهندگان جوایزی اهداء شد .
در پایان این آئین نیز به رسم یادبود لوح تقدیر مزین به امضاء سرپرست منطقه ،مجتبی شکوری و همچنین هدایایی به فرزندان نومکلف کارکنان اهدا شد .

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان