رسیدگی به ۱۳ هزار پرونده تخلفات اقتصادی در گیلان
رسیدگی به ۱۳ هزار پرونده تخلفات اقتصادی در گیلان
مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به شاخص ۹۸ درصدی عملکرد مثبت این اداره کل در رسیدگی به پرونده های وارده، گفت: در هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۳۵ فقره پرونده در مجموعه شعب ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان رسیدگی شده است.

مرتضی امینی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به حوزه های فعالیت سازمات تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: قانونگذار صلاحیت رسیدگی به پرونده ها در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات را بر عهده سازمان تعزیرات گذاشته است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۳۵ فقره پرونده در مجموعه شعب ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان رسیدگی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده را مختومه کردیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به شاخص ۹۸ درصدی عملکرد مثبت این اداره کل در رسیدگی به پرونده های وارده، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با تخلفات اقتصادی عزم جدی دارد.

امینی، عمده تخلفات در حوزه کالا و خدمات را در سه بخش عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی و کم فروشی دانست و عنوان کرد: پرونده تخلفات اقتصادی توسط دستگاه های کاشف، ضابط و ناظر تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به ارسال سیستمی گزارشات در حوزه تخلفات اقتصادی می کند، گفت: سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت برخط آماده دریافت شکایات مردمی است و این شکایات توسط دستگاه های کاشف رسیدگی می شود و در صورت احراز تخلف اقدام به تشکیل پرونده و ارسال به شعب ویژه جهت رسیدگی می کنیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، با اشاره به عوامل متعدد دخیل در گرانی کالاها، بیان کرد: سازمان تعزیرات مسئول برخورد با گرانفروشی به عنوان یکی از تخلفات اقتصادی است لذا طی سه ماه گذشته نظارت بر واحدهای عمده تولیدی و توزیعی را در دستور کار قرار دادیم؛ قطعا نظارت بر واحدهای عمده تولیدی و توزیعی تاثیر مثبتی در بازار دارد.

وی با اشاره به آسیب های حوزه کالاهای اساسی به ویژه مرغ در گیلان، اضافه کرد: کنترل و نظارت بر کشتارگاه ها و سیستم توزیع و ضوابط قیمت گذاری با کمک سازمان صمت، دامپزشکی و پلیس امنیت اقتصادی صورت می گیرد.

امینی، برخورد با تخلفات اقتصادی را صرفا جزای نقدی ندانست و گفت: با توجه به تکرار جرم اقدام به تعطیلی محل کسب، لغو پروانه کسب و نصب پلاکارد در سردرب واحدهای صنفی متخلف می کنیم.

مدیرکل تعزیرات گیلان، حمایت از تولید داخل را محور اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و یادآور شد: ضبط کالا، انحلال شرکت قاچاق کننده، ضبط خودروی حامل قاچاق و مجازات های تکمیلی را جهت مبارزه با قاچاق و حمایت از کالای اصیل و با کیفیت ایرانی پیش بینی کردیم.

وی از تشکیل ۶۰۰ فقره پرونده در حوزه بهداشت طی هفت ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه تخلفات درمانی نیز نیازمند نظارت بیشتر دستگاه های ناظر هستیم.

امینی، اولویت مبارزه با قاچاق کالا در استان گیلان را حمایت از کالاهای استراتژیک همچون برنج و چای دانست و اضافه کرد: طی مدت مذکور ۳۱۲ فقره شکایت مردمی توسط سامانه ۱۳۵ به ثبت رسیده که ۲۵۰ فقره منجر به تشکیل پرونده شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا