اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه تبیین شود
اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه تبیین شود
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در ارتقای دانش، معرفت و بینش، گفت: باید اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت صبح، ۱۲ تیرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت که با حضور یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در ارتقای دانش، معرفت و بینش، اظهار کرد: در اسلام بارها به اهمیت مطالعه تأکید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۱۲ کتابخانه نهادی، ۱۹۰ هزار و ۳۶۳ نسخه کتاب و ۱۳ هزار و ۹۴۲ نفر عضو دارد، افزود: امروز گسترش فضای مجازی جای کتاب و مطالعه را در جامعه گرفته است، در حالیکه فضای مجازی و تبادل اطلاعات در آن گذرا و موقت است اما کتاب اطلاعات ماندگار دارد لذا باید اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه تبیین شود.

سرپرست فرمانداری رشت گفت: عدم حضور و بی توجهی برخی از مدیران برای حضور در این جلسه بیانگر توجه آنها به امر کتابخوانی بوده، در حالیکه هر چه داریم از کتاب و کتاب خواندن است از زمانی که متولد می‌شویم در شکل‌گیری شخصیت ما از کودکی علاوه‌بر خانواده و محیط زندگی، آن چیزی که باعث ارتقای دانش و معرفت ما می‌شود، مطالعه و توجه به فرهنگ کتابخوانی است.

عاشوری با اشاره به اینکه مطالعه کتب تاریخی و سیره مفاخر علمی و ادبی باعث ارتقای ما می‌شوند، تصریح کرد: جلسات کتابخوانی بنابر تأکید استاندار باید مستمر برگزار شود و خروجی و نتیجه مطلوب داشته باشد، پیشنهاد می‌شود در پایان این جلسه یک عنوان کتاب هم معرفی شود.

وی با اشاره به اهمیت تأسیس کتابخانه در مسکن مهر رشت با وجود فراهم شدن عرصه، ادامه داد: با توجه به سکونت قشر عظیمی در منطقه مسکن مهر رشت، میطلبد با تأسیس یک کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، نیازهای نوجوانان و جوانان را به مرکز مطالعه برطرف کنیم. شهردارن به اختصاص سهمیه نیم درصد بودجه به کتابخانه اهتمام داشته باشند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه مطالعه یکی از راه‌های ورزش مغز است، بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باعث تقویت معنویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود لذا ترویج مطالعه این کتب هم باید تقویت شود.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت