کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی ، مکاتبات و ابلاغهای انجام شده توسط سازمان را در سامانه خدمات غیرحضوری مشاهده نمایند
کارفرمایان مشمول قانون تامین اجتماعی ، مکاتبات و ابلاغهای انجام شده توسط سازمان را در سامانه خدمات غیرحضوری مشاهده نمایند
با اجرای طرح های تحول دیجیتالی و توسعه خدمات غیرحضوری در تامین اجتماعی ، تمامی کارفرمایان مکلفند به صورت دوره ای ابلاغهای انجام شده توسط سازمان را از طریق سامانه مربوطه به شکل الکترونیکی پیگیری نمایند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، علی حسین نژاد با بیان اینکه تسهیل دسترسی و تسریع بخشیدن به فعالیتها با هدف افزایش رضایتمندی و کاهش خطاهای کاربری از جمله اهداف توسعه خدمات غیرحضوری و اجرای طرح های تحول دیجیتالی میباشد افزود : در دو سال اخیر با راه اندازی و گسترش یافتن دامنه خدمات در سامانه الکترونیکی مربوطه ، امکان ارائه دهها خدمت در حوزه های بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمایان بدون نیاز به مراجعه فراهم گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه این سازمان به منظور آگاهی بخشی کارفرمایان از وضعیت پرونده های مطالباتی کارگاه خود ، در کنار صدور اعلامیه ، اخطاریه و اجرائیه در فرایند رسیدگی به وضعیت بدهی های آنان ، در هر سال طی دو دوره شش ماهه نسبت به صدور صورتحساب برای کارگاههای مشمول اقدام می نماید خاطر نشان ساخت به دنبال اتمام فرصت ارسال لیست حق بیمه شهریورماه ، صدور صورتحساب های نیمه اول سال از آبان ماه آغاز و تا ۱۵ دیماه ادامه خواهد داشت و بیلانهای تهیه شده به صورت الکترونیکی به کارفرمایان ابلاغ میگردد .

وی با تاکید بر اینکه ضروری است تا کارفرمایان به صورت مداوم و در دوره های زمانی کوتاه با مراجعه به سامانه es.tamin.ir از آخرین وضعیت پرونده مطالباتی خود مطلع شده تا حقوقی از آنان ضایع نگردد اظهار داشت با توجه به اینکه مهلت های مقرر قانونی در فرایندهای کاری بسیار حائز اهمیت و غیر قابل تغییر است از این رو بررسی دائم منوی (( مشاهده مکاتبات و ابلاغهای انجام شده توسط سازمان )) با استفاده از رمزهای شخصی در اختیار کارفرما الزامی میباشد .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در هفته جاری برای بیش از ۱۲۰۰ کارفرمای مدیون در شعب رشت پیامک پیگیری وضعیت دیون به سازمان ارسال شده است افزود : بر اساس ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی ، انجام اقدامات اجرائی از قبیل بازداشت حساب ، توقیف اموال و … برای شعب امکانپذیر میباشد ولی از آنجا که اتخاذ رویکرد تعاملاتی از طریق همراهی و تفاهم با کارفرمایان اولویت نخست در بخش وصول مطالبات است همواره تلاش گردیده تا از ابزارهای قانونی پیش بینی شده کمتر استفاده گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت درحال حاضر بیش از ۷۶ هزار کارگاه فعال ( دارای لیست حق بیمه و بیمه شده ) و غیرفعال ( فاقد بیمه شده ولی دارای بدهی گذشته ) در سطح استان در شعب تابعه دارای پرونده مطالباتی هستند که از این بین بیش از ۴۰ هزار واحد کارگاهی دارای بدهی میباشند و برای آنها بیلان صادر شده است .

وی در پایان با اشاره به اینکه تامین اجتماعی فاقد بودجه دولتی بوده و وصول حق بیمه ها اصلی ترین منبع درآمدی آن قلمداد میگردد با دعوت مجدد از کارفرمایان به منظور تعیین تکلیف دیون خود ، بر لزوم پیگیری ابلاغها در منوی مربوطه از طریق سامانه خدمات غیرحضوری در بخش کارفرمایان تاکید نمود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان