۸۱ درصد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان سالمند‌ند
۸۱ درصد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد گیلان سالمند‌ند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته تکریم منزلت سالمندان گفت: ۸۱ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان سالمند هستند.

به گزارش رشتستان، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان اظهار داشت: هفته تکریم منزلت سالمندان از ۵ مهر ماه تا دهم مهر ادامه دارد و شعار «اکرام منزلت سالمندان» نیز برای این هفته در نظر گرفته شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در این هفته با هدف ترویج و احیای ارزش‌های اسلامی و تجلیل و تکریم از سالمندان در سطح استان اجرا شد خاطرنشان کرد: ۸۱ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان سالمند هستند.

اهرابی با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان سالمند کمیته امداد گفت: کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای از جمله خدماتی است که به این قشر ارائه می‌شود.

وی برخی محورهای تکریم سالمندان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده و تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی از اصلی‌ترین محورهای تکریم سالمندان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان ارائه خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس را جزو دیگر محورهای تکریم سالمندان دانست و ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس نوع نیاز مددجویان سالمند به آنان خدمات متنوعی ارائه می‌دهد.

اهرابی توزیع کارت هدیه و بسته‌های حمایتی و بهداشتی به مددجویان سالمند را جزو برنامه‌های اجرا شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در هفته تکریم منزلت سالمندان عنوان کرد و بیان داشت: این نهاد کمک‌ها و خدمات مستمری در طول سال به این قشر ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۴ میلیارد ریال برای تهیه و توزیع کارت‌های هدیه و بسته‌های حمایتی به مددجویان سالمند در هفته تکریم منزلت سالمندان اختصاص دادیم افزود: از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی، مسئولان، مراکز نیکوکاری، خیران و مؤسسات برای ارائه خدمات به سالمندان کمک می‌گیریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به نیازهای اساسی سالمندان بیان کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن‌ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی جزو نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است.

اهرابی با بیان اینکه نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند تصریح کرد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی از دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت پوشش کمیته امداد در گیلان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان خاطرنشان کرد: این نهاد در حوزه هزینه نگهداری سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که نیاز به نگهداری در منزل و سرای سالمندان دارند نیز به این قشر کمک می‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم