رفع بخش قابل توجهی از تنش آبی کشاورزی در گیلان
رفع بخش قابل توجهی از تنش آبی کشاورزی در گیلان
مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از بارش میانگین ۲۵ میلیتری باران در سطح استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش در شهرستان رودسر بالای ۷۰ میلیمتر و در شهرستان فومن تا ۶۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

امیر مرادی ، با اشاره به بارش خوب باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان گیلان، اظهار کرد: این بارش ها فراتر از انتظار بود و توانست بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی در همه شهرستان های گیلان را از کم آبی نجات دهد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از تنش آبی اراضی سنتی آبخور کشاورزی گیلان با بارش های اخیر رفع شد، تصریح کرد: گیلان حدود ۷۰ هزار هکتار اراضی آبخور سنتی دارد که در فصل گرم آسیب پذیر هستند و با تنش آبی شدید مواجه می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به بارش مناسب باران در غالب شهرستان ها به جز شهرستان رشت، گفت: در بخش مرکزی شهرستان رشت این بارش ها از حد نرمال کمتر بود لذا کمبود آب اراضی کشاورزی این منطقه را با کانال آبیاری جبران می کنیم.

مرادی، از بارش میانگین ۲۵ میلیتری باران در سطح استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: بارش در شهرستان رودسر بالای ۷۰ میلیمتر و در شهرستان فومن تا ۶۵ میلیمتر به ثبت رسیده است. همچنین شهرستان های رضوانشهر و صومعه سرا و تالش بارش ۳۰ میلیمتری را تجربه کردند.

وی با اشاره به حجم بالای بارندگی در شهرستان های لنگرود و املش، عنوان کرد: بارش باران در این ایام سال بهترین زمان است، زیرا گیاه برنج در حال گل دهی است و نیاز آبی فراوانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، همچنین از تخریب یک پل موقت در روستای لردسرای بخش رانکوه از توابع شهرستان املش خبر داد و یادآور شد: این پل در یک مسیر فرعی قرار دارد و تا ظهر امروز مسیر رفت و آمد مردم بازگشایی می شود. در این راستا راهداری متعهد به احداث پل جدید است که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار، عملیات اجرایی به زودی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه بارندگی های اخیر بیشتر در مناطق جلگه ای رخ داده است، اضافه کرد: در ستاد مدیریت بحران استان و با همکاری آب منطقه ای، رفتار کلیه رودخانه های استان را رصد کردیم و خوشبختانه طی این مدت رودخانه های ما وحشی و جهنده نشدند.

  • منبع خبر : ایسنا