شورای راهبردی شرکای اجتماعی نقطه عطفی برای همدلی بیشتر صاحبان واقعی تامین اجتماعی می باشد
شورای راهبردی شرکای اجتماعی نقطه عطفی برای همدلی بیشتر صاحبان واقعی تامین اجتماعی می باشد
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در اولین نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان که با حضور فعالان تشکل های کارگری و مجامع کارفرمایی و نمایندگان شرکت های بزرگ برگزار گردید این شورا را مرجعی برای حل مسائل و تقویت تعاملات جهت ایجاد تفاهم بیشتر معرفی نمود .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این نشست با اشاره به اینکه هدف این شورا ایجاد و تقویت تعامل برای دستیابی به تفاهم در راستای اصل سه جانبه گرائی با تکیه بر خرد جمعی است این مهم را نقطه عطفی برای همدلی بیشتر صاحبان واقعی تامین اجتماعی برشمرد .

در این نشست که با هدف بررسی مشکلات ایجاد شده بابت اصلاح عناوین شغلی برخی از متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور تشکیل گردید بر ضرورت ایجاد اقناع جامعه هدف و رضایتمندی در آنها تاکید گردید .

مهندس فرحمند پورعلی رئیس خانه صنعت و معدن استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تامین اجتماعی ، کارگر و کارفرما همه یکی هستند و با هم گره خورده بوده و انسجام و پیوستگی آنها چرخهای اقتصادی را به حرکت درمی آورد اظهار داشت : شرایط اقتصادی سبب شده که کارگر و کارفرما بابت تامین مواد اولیه و نقدینگی و اینکه آیا در ماههای آتی نیز سر کار هستند یا نه در مخاطره و تحت فشار باشند پس حداقل باید خود ما یکدیگر را حمایت کنیم .
رئیس خانه صنعت و معدن استان گیلان با اشاره به اینکه تولید زمانی موفق خواهد بود که کارگر و کارفرما در آرامش بوده و با فکر آسوده در محل کار خود حاضر باشد افزود تامین اجتماعی به عنوان مرجع و متولی تخصصی اجرای بازنشستگی کارگران باید راهکار مناسب را شناسایی و ارائه و اجرایی نماید .
ایشان رسیدگی به این موضوع را دارای اولویت دانسته و خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای تعیین تکلیف سریع گردید .
منوچهر امیری شیراز معاون منابع بیمه ای تامین اجتماعی گیلان نیز با تاکید بر اینکه ما خود نیز در زمره بیمه شدگان و امانتدار شما هستیم و تمام حرف ما صیانت از سازمان و اجرای مقررات است افزود : تلاش داریم با حرکت در مسیر مطمئن برون رفت از بحران شکل گرفته را دنبال نمائیم .
معاون منابع بیمه ای استان با اشاره به تاریخچه ای مختصر از روند دریافت لیست در دهه های گذشته ، اذعان داشت : تصمیم ما اعزام نمایندگانی به شرکتها برای بررسی مدارک و مستندات مورد ادعا میباشد .
در این نشست که به مدت سه ساعت به طول انجامید بیست نفر از نمایندگان فعال شرکای اجتماعی از کانون کارفرمایی ، خانه صنعت و معدن و شوراهای اسلامی کار استان حضور داشتند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان