بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر رشت تحت پوشش تامین اجتماعی شعبه یک قرار دارند
بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر رشت تحت پوشش تامین اجتماعی شعبه یک قرار دارند
افزون بر 71500 نفر بیمه شده اصلی و بیش از 28000 مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود از تامین اجتماعی شعبه یک رشت تعهدات و خدمات دریافت مینمایند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان -کوروش اشرفی رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با اعلام این خبر ، اظهار داشت : تامین اجتماعی شعبه یک رشت به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین واحد بیمه ای استان حدود بیست درصد جمعیت شهرستان و ۸ درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد .

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه سالجاری بیش از ۷۱۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی و افزون بر ۲۸۰۰۰ مستمری بگیر ( در قالب ۲۵۸۰۰ پرونده ) به اتفاق افراد تبعی خود ، خدمات و تعهدات بیمه ای را از شعبه یک رشت دریافت مینمایند اذعان داشت : در کنار بیش از ۴۲۵۰۰ بیمه شده اجباری شاغل در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی ، گروه مشاغل آزاد با جمعیتی حدود ۱۸۸۰۰ نفر بیشترین تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با اشاره به حدود ۴۰۰۰ نفر بیمه شده اختیاری و بیش از ۳۸۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش ، از این اقشار به عنوان دیگر گروههای پر مخاطب جامعه بیمه شدگان یاد نمود .

کوروش اشرفی در ادامه افزود : بیش از ۱۸۰۰۰ بازنشسته ، افزون بر ۱۰۰۰ ازکارافتاده و ۹۰۰۰ بازمانده جامعه مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند .

وی خاطر نشان ساخت در سالجاری به طور متوسط ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان تعهدات توسط این شعبه به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت گردیده است که شامل ۱۱۵ میلیارد تومان انواع مستمری ، حدود یک میلیارد تومان غرامت و کمک هزینه در قالب تعهدات کوتاه مدت و بیش از ۳ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری میباشد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت همچنین اذعان داشت بیش از ۱۱۰۰۰ کارگاه و واحد اقتصادی در حوزه عمل این شعبه قرار داشته و افزون بر ۹۰۰ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت مینمایند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان