رفع تصرف بیش از ۲۷ هزار متر از ملی در آستانه اشرفیه
رفع تصرف بیش از ۲۷ هزار متر از ملی در آستانه اشرفیه
فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: بیش از ۲۷ هزار مترمربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای این شهرستان رفع تصرف شد.

سرهنگ حمید محمدی‌نسب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها با پلیس در مقابله با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال بسیار مؤثر است.

وی به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و افزود: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی برای اطمینان از صحت موضوع ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند، تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۲۷ هزار و ۲۷۴ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده ‌است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۶۱ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب اضافه کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی در پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با زمین‌خواران و افراد سودجو که اقدام به و تصرف اراضی ملی و طبیعی می‌کنند از مردم خواست برای مقابله با این افراد در صورت مشاهده یا اطلاع از موارد مشابه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا