ورزشکار گیلانی مدال طلای پاراآسیایی خود را به کودکان غزه اهدا کرد
ورزشکار گیلانی مدال طلای پاراآسیایی خود را به کودکان غزه اهدا کرد
مهدی پوررهنما قهرمان گیلانی پاراتکواندو، مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین را به کودکان فلسطینی اهداء کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – مدیرکل ورزش و جوانان گیلان روز پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در این خصوص اظهار کرد: به واقع این حرکت بی بدیل ورزشکار اخلاق مدار گیلانی نشان از آن دارد که اگرچه کسب مدال ارزشمند است، اما در بحران‌های مختلف اجتماعی، احساس همدردی و همدلی اقدامی بسزاتر و تحسین برانگیزتر است.

جهانبخش آرمان با بیان اینکه این ورزشکار گیلانی و سایر ورزشکاران کشور که اقدام به این عمل انسان دوستانه و خداپسندانه می‌کنند شایسته پاسداشت هستند و باید تحسین شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: مسئولان ورزش گیلان نیز چنین بلندمرتبگی، مرام انسانی و روحیه پهلوانی ورزشکار ارزنده این استان را که میراث‌دار مبارز نستوه میرزا کوچک جنگلی است، را تحسین می‌کنند زیرا اهدای مدال پوررهنما ورزشکار ارزنده گیلانی به کودکان فلسطینی برای اعتلای حق و دادگری و اهتزاز پرچم لااله الا الله است.

آرمان افزود: این در حالی است که مدعیان دروغین دموکراسی به ویژه دولت متخاصم و جنایتکار آمریکا که در هفته های اخیر دستشان در دست اسرائیل غاصب به خون پاک هزاران کودک در غزه آلوده و آغشته است.

مهدی پوررهنما که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در رشته پارتکواندو مقام قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد، در یک اقدام انسان دوستانه مدال خود را به کودکان غزه تقدیم کرد.

مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ بندرانزلی، از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده است. وی علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹، طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلای جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

این ورزشکار گیلانی به همراه کاروان ورزشی ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو نیز حضور داشت که در نهایت در رشته پاراتکواندو و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، موفق به کسب مدال نقره رقابتهای پارالمپیک شد.

  • منبع خبر : ایرنا