لزوم حفاظت از سلامت جامعه و سیستم‌های حیاتی خدماتی
لزوم حفاظت از سلامت جامعه و سیستم‌های حیاتی خدماتی
سرپرست فرمانداری رشت بر لزوم حفاظت از سلامت جامعه و سیستم‌های حیاتی خدماتی تاکید کرد و گفت: اهداف پدافند غیرعامل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری صبح  (چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲) در ویژه برنامه آغاز هفته پدافند غیر عامل در گلزار شهدای رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: عزت و افتخاری که ما امروز از آن برخورداریم مدیون ایثارگری‌ها و خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از پدافند می‌شود به نوعی اسم دفاع در ذهن‌هایمان پررنگ می‌شود، افزود: جنگ بخشی از سیمای زندگی و در زمان غافلگیری اتفاق می‌افتد که در این زمان موضوع پدافند بسیار حائز اهمیت است.

عاشوری با اشاره به اینکه جنگ مرز بین حیات، بقا و ممات است، ادامه داد: در جنگ تعاملات یک مدت کوتاهی است ولی در صلح مسیر حرکت و سرنوشت انسان‌ها برای بقای بشریت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل، دفاع غیر مسلحانه است که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

عاشوری بر لزوم حفاظت از سلامت جامعه و سیستم‌های حیاتی خدماتی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه حوادٍث، اتفاقات و تهدیدات به صورت ناگهانی روی می‌دهند، لازم است با توجه به اهداف پدافند غیرعامل آمادگی لازم را جهت مقابله با این شرایط مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل راهکاری جهت کاهش خطرپذیری در برابر سوانح است، تصریح کرد: امروزه تهدیدات دشمنان تغییر شکل داده‌اند و مانند گذشته جنگ‌ها و رقابت‌ها به صورت نظامی و رود رو نیست بلکه به حالت‌های نرم و رسانه‌ای است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه امروزه در خیلی از کشورها یک اتفاق کوچک سبب مختل شدن یک کشور می‌شود، افزود: کشورهایی می‌توانند موفق شوند که در صلح آمادگی لازم برای جنگ را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل یکی از اقدامات مهم در برخورد با هرگونه تهدید دشمن به شمار می‌رود، گفت: وقتی پیشرفت مدرنیته و تغییر و تحولات بروز انجام شده ماهیت جنگ‌ها نیز پیچیده می‌شود هرگونه تهدید نیز سطحش عوض می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت، تاکید کرد: امروز همانطور که موشک و تجهیزات و امکانات در پدافند عامل برای ما مهم است به همان اندازه پدافند غیر عامل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت