وقوع آتش سوزی در ۱۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان/ خسارت جدی نیست
وقوع آتش سوزی در ۱۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان/ خسارت جدی نیست
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، مساحت جنگلی درگیر با حریق را ۱۳۰ هکتار دانست و یادآور شد: هیچگونه خسارت جدی به جنگل ها وارد نشده و آتش سوزی سطحی بوده است.

سرهنگ محمد قربانی لرد با اشاره به اطفای کامل حریق در سطح عرصه های جنگلی استان گیلان، اظهار کرد: از شنبه تا روز گذشته شاهد وزش باد گرم شدید در سطح استان بودیم و لذا ۱۰ شهرستان درگیر آتش سوزی جنگل ها شدند.

وی شهرستان های سیاهکل، رودبار، لاهیجان، شفت، آستارا، ماسال، رودسر، تالش، لنگرود و رشت را درگیر آتش سوزی دانست و افزود: در مجموع چهار روز گذشته ۳۲ فقره حریق در جنگل های گیلان اتفاق افتاده که خوشبختانه کاملا اطفا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، مساحت جنگلی درگیر با حریق را ۱۳۰ هکتار دانست و یادآور شد: هیچگونه خسارت جدی به جنگل ها وارد نشده و آتش سوزی سطحی بوده است؛ البته در حال حاضر درختان پوسیده و کنده های افتاده در کف مناطق درگیر با آتش در حال سوختن هستند و دود ایجاد شده است که جای نگرانی نیست.

قربانی لرد، با بیان اینکه در مجموع طی آذر امسال ۷۷ فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی داشتیم، اضافه کرد: این آتش سوزی ها ۱۷۷ هکتار از جنگل ها را درگیر کرده است، اما آسیب جدی نداشتیم.

وی با اشاره به آماده باش صد درصدی یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی گیلان از ابتدای هفته تاکنون، گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته کلیه نیروهای حفاظتی و بسیجی و امدادی و مردمی در عرصه ها حضور داشتند و اجازه گسترش آتش را ندادند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از پای کار بودن صد درصدی امکانات و تجهیزات اطفای حریق در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه سهل انگاری مردم موجب شده در چنین ایامی شاهد گسترش آتش سوزی باشیم.

قربانی لرد، با بیان اینکه نیروهای حفاظتی در حال لکه گیری هستند و در حال حاضر حریق جدیدی نداریم، یادآور شد: اگرچه به صورت موردی با حریق های عمدی مواجه هستیم، اما همین سهل انگاری مردم در روشن کردن آتش در دل جنگل ها و اطفای ناقص آن با وجود وزش باد شدید، نوعی عمد محسوب می شود.

  • منبع خبر : ایسنا