رشد ۸۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان گیلان
رشد ۸۸ درصدی صدور پروانه کسب در استان گیلان
نماینده بانکها و کلیه دستگاههای عضو کارگروه طی نشستی در محل سازمان صمت گیلان، نسبت به فرایند کار با سامانه توجیه و سطح دسترسی به آنها داده شده است
رئیس سازمان صمت گیلان گفت: میزان پروانه‌های کسب صادره در زمینه تعداد پروانه‌های صنفی بیش از ۸۸ درصد رشد داشته‌ایم.

فرهاد دلق‌پوش در نشست ارزیابی بازرگانی داخلی سازمان صمت گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار از کلیه شهرستان‌های استان بیش از ۲۹ هزار ۶۶۸  فقره پروانه کسب صنفی در گیلان صادر شده است.

وی افزود: میزان پروانه‌های کسب صادره در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در زمینه تعداد پروانه‌های صنفی بیش از ۸۸ درصد رشد داشته‌ایم.

دلق پوش از ایجاد اشتغال بیش از ۷۴ هزار نفر به تبع پروانه‌های صادر شده مذکور در حوزه صنفی اشاره و خاطرنشان کرد: علی‌رغم پروانه‌های کسب صنفی صادره فوق، تعداد ۶۴۹  فقره پروانه کسب ایثارگری نیز در یک سال گذشته صادر شده است که نسبت به سال ۹۸ که ۵۷۱ فقره صادر شده بود ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد:هم اکنون در استان گیلان، بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در مجموع در در حال فعالیت هستند.

دلق‌پوش، در ادامه از راه‌اندازی “سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید” برای ثبت درخواست های فعالان اقتصادی گیلان خبر داد و گفت: در راستای سرعت بخشی به امور فعالان اقتصادی و دسترسی آسان به ستاد و ساماندهی بهینه چالش ها و بررسی مطلوب مشکلات بخش تولید و خدمات راه اندازی شده است و در تمام نقاط کشور فعالان اقتصادی به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن به صورت بهینه و منظم به مشکلات رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان حمایت موثر، نظارت و بررسی دقیق تر چالش ها و مشکلات بخش تولید را از اهداف دیگر این سامانه برشمرد و اظهار داشت: کلیه فعالان اقتصادی به ویژه صنعتگران و معدنکاران و تلاشگران حوزه کشاورزی (صنایع تبدیلی) و گردشگری می توانند به آدرس سامانه tashil.stsm.ir  مراجعه نمایند و برای ثبت مشکلات مرتبط با دستگاههای زیربنایی نظیر؛ منابع طبیعی، محیط زیست، بدهی‌های معوق آب، برق، گاز و درخواست تسهیلات بانکی، استمهال و تامین نقدینگی برای راه اندازی و تکمیل طرح های نیمه تمام اقدام کنند.

دکتر دلق پوش تاکید کرد: نماینده بانکها و کلیه دستگاههای عضو کارگروه طی نشستی در محل سازمان صمت گیلان، نسبت به فرایند کار با سامانه توجیه و سطح دسترسی به آنها داده شده است و به کلیه درخواستهای ثبت شده در سامانه مذکور، پاسخ روشن و شفاف داده خواهد شد.

گفتنی است پیش از این فعالان اقتصادی می بایست در حوزه‌های مختلف استان به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع در محل سازمان صمت به صورت حضوری با مدارک و مستندات مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت می کردند تا در کارگروه، بررسی و مطرح گردد که با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان و اتلاف زمان نیست.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا