وزیر کشور و استاندار گیلان از مناطق سیل زده آستارا بازدید کردند
وزیر کشور و استاندار گیلان از مناطق سیل زده آستارا بازدید کردند
احمد وحیدی وزیر کشور به همراه اسدالله عباسی استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت گاز گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده شهرستان آستارا بازدید بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، در حاشیه این بازدید و در نشست شورای اداری شهرستان آستارا وزیر کشور از مسئولان گیلان خواست که با تلاش شبانه روزی و با استفاده از توان مرکز و ظرفیت استانهای اطراف به سرعت وضعیت شهرستان سیل گرفته آستارا را به شرایط عادی بازگردانده و برای این منظور حتی در صورت لزوم شب ها با نصب پروژکتور کار پاکسازی شهر را ادامه دهند.

احمد وحیدی در نشست شورای اداری شهرستان آستارا گفت: پیش‌بینی ها برای افزایش نزولات آسمانی طی سال جاری تا ۷۰ درصد بیش از سال گذشته است و کمتر کسی فکر می کرد ۲۷۰ میلیمتر در کمتر از یک شب در این منطقه ببارد.

وزیر کشور افزود: لایروبی رودخانه هایی که از مسیر کوهستانی و یا در مسیرهای هموار جلگه‌ای عبور می کنند و با موانعی مانند رشد درختان در داخل رودخانه ها مواجهند باید پیش از اینها انجام می شد و اکنون نیز از استاندار گیلان انتظار است دستورات لازم در این مورد را صادر کند.

وی تصریح کرد: یکی از حوادث ناشی از سیل در آستارا که خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت حادثه تخریب پل سیبلی و ریزش کوه بود که باید مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد زیرا به نظر می رسد باید پیش بینی های لازم از سوی مسئولان انجام می شد تا از بروز این حوادث جلوگیری شود ضمن آنکه باید موارد مشابه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وحیدی همچنین در بازدید از مناطق سیل زده، علاوه‌ بر اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده، خسارت‌هایی که در این منطقه به بخش شیلات، مراتع، باغات، اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های وارد شده بود را از نزدیک بررسی کرد و مقرر شد تا خسارت‌ها به طور دقیق و کارشناسی از سوی مسئولان جمع‌بندی شود.

همچنین پس از این بازدید، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در نشست شورای اداری شهرستان آستارا گزارشی از اقدامات صورت گرفته درجهت پایداری جریان گاز و خدمات رسانی در زمان سیل را ارائه کرد.

وی با اشاره به صدمات وارده به خطوط و تاسیسات گاز در این شهرستان، گفت: علیرغم صدمات وارده به تاسیسات گاز، با همت و تلاش همکارانم، جریان گاز در تمام مناطق آستارا پایدار ماند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه بیان کرد: عملیات تعمیر خطوط آسیب دیده گاز بلافاصله پس از فروکش کردن سیل آغاز شده است و به زودی به اتمام خواهد رسید.

 

 

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان