تحقق عدالت اجتماعی از مبانی اساسی تامین اجتماعی است
تحقق عدالت اجتماعی از مبانی اساسی تامین اجتماعی است
مدیران ، معاونین و جمعی از کارشناسان تامین اجتماعی گیلان در آستانه عید غدیر و همزمان با هفته تامین اجتماعی با استاندار گیلان دیدار نمودند

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، اسد الله عباسی استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد ماموریت این سازمان را خطیر قلمداد نموده و اذعان داشت : بنای تامین اجتماعی بر عدالت اجتماعی است و در واقع عدالت از مبانی این مفهوم است .

ایشان با تاکید بر اینکه برخورداری همه اقشار از رفاه نسبی و چتر حمایتی بیمه ای باید در جامعه تضمین و تامین شود اظهار داشت : حرکتهای خوبی در بخش بیمه ای کشور شده ولی باید تداوم یابد .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقاء زیرساخت های تامین اجتماعی منجر به رضایتمندی بیشتر جامعه هدف خواهد بود و تجهیز و ارتقاء درمانگاهها و بیمارستان به بخشهای تخصصی و فوق تخصصی با هدف رفع کمبودهای استان ضرورت دارد از آماده سازی و راه اندازی بیمارستان شهید املاکی این سازمان در کومله لنگرود ابراز رضایت نموده و خاطر نشان ساخت باید برای افزایش این نوع خدمات در نقاط دیگر استان نیز تلاش گردد .

اسدالله عباسی حمایت از بازنشستگان و افراد کم درآمد را اولویت برنامه های دولت سیزدهم برشمرده و تلاش برای بهبود شرایط زندگی این قشرها را سرلوحه اهداف مسئولین دانست .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان در این دیدار با اشاره به اینکه بخشهای بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی دو بال سازمان محسوب میگردند افزود : هرگونه همکاری و انسجام و همسوئی در این واحدها منافعش به بیمه شدگان برمیگردد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۲۸ شعبه اجرایی ، ۷ واحد اقماری و ۱۰ کارگزاری رسمی در بخش بیمه ای تامین اجتماعی گیلان ، از تحت پوشش داشتن یک میلیون و سیصد و بیست هزار نفر از جمعیت استان خبر داده و اذعان داشت : تامین اجتماعی گیلان در بیمه های زنان خانه دار در رتبه اول کشور قرار دارد و در ارزیابی های سازمانی نیز در زمره ادارات کل برتر هستیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای میزهای خدمت جهادی در شهرستانهای مختلف به عنوان اقدامی ابتکاری و متمایز ، اظهار داشت : بسیاری از ادارات و استانها از نحوه اجرای این طرح الگوبرداری نموده اند .

علی حسین نژاد شناسایی شرکتهای بحران دار و تلاش برای رفع مشکلات بیمه ای آنها را از عوامل کاهش پرونده های این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه تامین اجتماعی برشمرده و افزود : پروژه ساختمان جدید شعبه یک رشت در روزهای آینده با هدف فراهم نمودن مکانی مناسب و در خور شأن مخاطبان آغاز خواهد شد .

دکتر حسین ابراهیمی ، مدیردرمان تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با اشاره به ساخت و تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهید املاکی کومله لنگرود با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان ، از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به ۳۰۰ تخت خبر داده و اظهار داشت : پروژه درمانگاهی این بیمارستان با ۴۹۵۰ مترمربع بزرگترین پروژه کشور محسوب میگردد و پلی کلینیک تخصصی رشت پر ترددترین مرکز درمانی تامین اجتماعی در سطح کشور با پذیرش روزانه ۲۰۰۰ نفر است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان