طرح نظارت هوشمند در دستور کار مدیران متولی انفال و بیت المال قرار گرفت
طرح نظارت هوشمند در دستور کار مدیران متولی انفال و بیت المال قرار گرفت
نشست شورای حفظ بیت المال به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان با موضوع بررسی مشکلات ناشی از ساخت و ساز، احداث اعیانات و سازه های بزرگ در مستثنیات واقع در محدوه اراضی مرتعی و جنگلی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان،نشست شورای حفظ بیت المال  به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با موضوع بررسی مشکلات ناشی از ساخت و ساز، احداث اعیانات و سازه های بزرگ در مستثنیات واقع در محدوه اراضی مرتعی و جنگلی استان گیلان برگزار شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان در این نشست با اشاره به احکام قضایی تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و اقدامات قاطع دستگاه قضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مساحت استان جنگلی و مرتعی می باشد مورد طمع سودجویان قرار گرفته لذا ضروری است طرح نظارت هوشمند (بلوک بندی مرتع و جنگل) در دستور کار قرار گیرد و به مدیران متولی انفال و بیت المال ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه برخی از ساخت و سازها در جنگل ها به بهانه اسکان دام صورت گرفته و افراد بومی نیز این مکان ها را در اختیار اشخاص غیربومی از سایر استان ها قرار می دهند تصریح کرد: احداث آپارتمان های بلند مرتبه در حاشیه جنگل ها و مراتع و در مناطقی که فاقد کاربری است ناهمگن طبیعت بکر در این مکان ها است که تذکرات لازم در این خصوص به مسئولان و مدیران سازمان ها داده شده است و قطعا برخورد قانونی قاطع خواهد شد.

دادستان مرکز استان ایجاد کمربند سبز در حاشیه جنگل ها را از مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: حتی  در صورت بازسازی بناهای قدیمی در کاربری های مسکونی حاشیه جنگل ها باید از مصالح متناسب با عرف همان منطقه استفاده شود و نباید از سیمان، بلوک و سایر مصالح و نماهای شهری در آن استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از سازمان های مردم نهاد خواسته شده است تا افراد سودجو و دلال را که با تغییر کاربری های غیر مجاز در راستای ساخت و ساز در جنگل ها اقدام کرده اند، شناسایی نموده و به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

  • منبع خبر : دادگستری کل استان گیلان