جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰۰۰۰ فوتی
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز ۱۰۰۰۰۰ فوتی
درحالی روز گذشته تعداد کل موارد فوتی ثبت شده ناشی از کرونا مرز ۱۰۰ هزار نفر را رد کرد که کارشناسان معتقند بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ثبت رکوردهای مقطعی و همچنین عبور از مرز ۱۰۰ هزار فوتی ناشی از کرونا باعث شده تا واقعیت تلخ کرونا به نوعی دیگر در سراسر کشور خودنمایی کند و کارشناسان بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش تاکید داشته باشند.

در این زمینه کارشناسان تاکید دارند دلخوش کردن به آمارهای مقطعی روزانه که حالت نزولی به خود گرفته‌اند می‌تواند در آینده مشکلات بیشتری را به کشور و البته کادر درمانی ایران تحمیل کند چون هم اکنون ویروس دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا در سراسر کشور فعال شده و خوشه‌های خانوادگی همچنان در حال شکل‌گیری هستند.

در این زمینه اگرچه کارشناسان به روند واکسیناسیون که سرعت بهتری به خود گرفته اشاره دارند اما می‌گویند: واکسیناسیون حال حاضر هیچ اثرگذاری قابل توجهی در پیک پنجم ندارد و در پیک‌های بعدی می‌تواند در کاهش نرخ مرگ و میر اثرگذار باشد بنابراین در شرایط فعلی تنها راهکار و بهترین و ارزان‌ترین راهکار حفظ فاصله‌ اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

 

استان گیلان/ یکه‌تازی کرونا ادامه دارد

تاخت و تاز بی‌رحمانه کرونا همچنان در استان گیلان ادامه دارد تا جایی که در حال حاضر ظرفیت تمامی بیمارستان‌های استان تکمیل شده است.

بیمارستان‌های استان گیلان اکنون مملو از بیماران کرونایی است و علاوه بر بیمارستان‌های صحرایی که تا امروز برای بستری شدن بیماران کرونایی در گیلان برپا شده ۳ نقاهتگاه صحرایی دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان اکنون به ۲ هزار و ۶۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

بحران کرونا و روند تصاعدی بستری‌شدگان کرونایی از یک طرف و اکنون رشد فزاینده بیماران بدحال کرونایی که با میزان درگیری شدید ریه‌هایشان به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند خستگی کادر درمان گیلان را دو چندان کرده است.

۳۲۷ بیمار کرونایی اکنون در گیلان از وخامت حالشان رنج می‌برند و به کپسول اکسیژن نیاز مبرم دارند این خیل عظیم بیماران بدحال کرونایی در حالی است که گیلان در ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها با محدودیت مواجه است.

متأسفانه علاوه بر افزایش آمار بستری‌شدگان و بیماران بدحال کرونایی شمار فوت‌شدگان کرونایی نیز روند افزایشی دارد و روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از هم‌استانیانمان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان درحالی مطرح شده که برخی از مقامات مسئول در وزارت بهداشت و روند صعودی بیماری در برخی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی ، اصفهان و خوزستان رسما نگرانی خود از تسلیم احتمالی کادر درمان مقابل ویروس منحوس در صورت ادامه روند را اعلام کرده‌اند.

  • منبع خبر : تسنیم