تمامی ورزشکاران ، مربیان ، داوران و فعالان عرصه های ورزشی مشمول تامین اجتماعی هستند
تمامی ورزشکاران ، مربیان ، داوران و فعالان عرصه های ورزشی مشمول تامین اجتماعی هستند
تمامی افرادی که دارای کارفرما و رابطه حقوقی با او باشند مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده و در غیر اینصورت میتوانند راساً در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد انعقاد قرار داد نموده و از پوشش تعهدات بیمه ای بهره مند گردند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، بر اساس مفاد قانونی ، تمامی شاغلین حوزه های ورزشی از قبیل مربیان و داوران و حتی ورزشکاران عضو تیم های باشگاهی در صورتی که دارای رابطه حقوقی با کارفرما بوده و مشمول قانون کار باشند ، کارفرما مکلف است نسبت به ارسال لیست حق بیمه آنها اقدام نماید .

کیوان مرتضوی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان در آستانه هفته تامین اجتماعی ، با بیان اینکه گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف ، اصلی ترین ماموریت این سازمان محسوب می گردد اظهار داشت : در سالهای پیش از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشت ولی امروز با توسعه و اشاعه فرهنگ بیمه ای و آگاهی مردم از مزایا و تاثیرگذاری آن بر آرامش خاطر و امنیت روانی خود و خانواده ، این میزان به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی افزون بر نیمی از آن بسط یافته است .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ورود گروههای مختلف از اقشار جامعه به شکلهای خاص و توافقی در دو دهه اخیر یکی از عوامل تسریع در بالا رفتن این میزان بوده ، تامین اجتماعی را از تضمین توسعه پایدار و از ابزارها و زیربناهای تحقق آن در هر کشور دانسته و افزود : استقرار عدالت اجتماعی یکی از کارکردها و آثار این رویکرد میباشد .

وی در ادامه خاطر نشان ساخت در سالجاری نیز مکاتبات جدیدی بابت پوشش های بیمه ای گروههایی همچون ورزشکاران ، مربیان ، داوران و فعالان این عرصه داشته ایم .

کیوان مرتضوی در این خصوص اذعان داشت تمامی گروههای فوق در صورتی که دارای رابطه حقوقی و مزدبگیری با کارفرمایان محل کار خود باشند باید به شکل اجباری در قالب لیست حق بیمه ، بیمه پردازی داشته و در غیر این صورت میتوانند با انعقاد قرارداد بیمه ای شخصی در زیر گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار گیرند .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان افزود : کارگران شاغل در میادین میوه و تره بار نیز مشمول این قاعده می باشند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان