نسبت تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد به جمعیت استان گیلان افزون بر دو برابر این شاخص در سطح کشور است
نسبت تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد به جمعیت استان گیلان افزون بر دو برابر این شاخص در سطح کشور است
استان گیلان در اکثر نسبت های جمعیتی گروههای مختلف بیمه شدگان از میانگین کشوری بالاتر میباشد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد در نشستی صمیمانه در جمع اصحاب رسانه ، با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان را بیمه شدگان اجباری یعنی شاغلین مشمول قانون کار با ۲۵۹۲۲۵ نفر تشکیل میدهند افزود : این تعداد معادل ۲/۵ درصد از مجموع بیمه شدگان اجباری کشور است .

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش سازمان به جمعیت کل کشور ۱۲/۲ میباشد اظهار داشت : ضعف صنعت و شمار اندک واحدهای تولیدی بزرگ در مقایسه با بسیاری از استاتهای دیگر ، از علل پائین تر بودن این نسبت در گیلان بوده و این مهم برای تقویت اشتغال نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در اکثر نسبت های جمعیتی گروههای مختلف بیمه ای بالاتر از متوسط های کشوری هستیم اذعان داشت : نسبت بیمه شدگان مشاغل آزاد به جمعیت کشور در پایان خردادماه ۱/۸ بوده است درحالی که این رقم در گیلان با نسبتی بیش از دو برابر ۳/۸ میباشد که این امر با ماهیت اختیاری بودن این نوع بیمه نشأت گرفته از فرهنگ بالای بیمه ای در استان است .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت نسبت پوشش کارگران ساختمانی در کشور ۰/۸۸ درصد و در گیلان ۱/۰۷ درصد است و این نسبت در مورد رانندگان در کشور ۱ و در استان ۱/۰۸ میباشد .

وی افزود : در بیمه خادمین مساجد نیز این نسبت ۰/۰۳ در کشور و دو برابر آن یعنی ۰/۰۶ در گیلان است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : حدود ۶/۵ درصد بیمه شدگان مشاغل آزاد کشور متعلق به گیلان بوده و استان از حیث تعداد این گروه در رتبه پنجم کشور است و در بیمه اختیاری نیز ۳ درصد از مجموع بیمه شدگان کشور را دارا هستیم ودر جایگاه نهم کشور قرار داریم .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان