شهرداران زمینه اسکان اضطراری را فراهم کنند
شهرداران زمینه اسکان اضطراری را فراهم کنند
استاندار گیلان، خواستار انجام هماهنگی های لازم جهت تهیه چادر امدادی و تجهیزات اسکان موقت شد و خاطرنشان کرد: گیلان در خط زلزله است، لذا شهرداران زمینه‌های لازم برای اسکان اضطراری را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – اسدالله عباسی استاندار گیلان چهارشنبه۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان، با تاکید بر لزوم فعال بودن ستادهای بحران شهرستانی برای پیشگیری از هرگونه حادثه و بحران، اظهار کرد: پیشگیری از برخی از حوادث مانند آتش سوزی جنگل ها و مراتع و تالاب ها اعم از عمدی و سهوی ضرورت دارد؛ در این راستا دستگاه های انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی تکلیف دارند هرگونه تحرکات عمدی را رصد و با آن مقابله و برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مناطق مستعد خطر و تهدید شناسایی شود، تصریح کرد: نیازمند هوشمندسازی برای پایش مناطق خطرآفرین و بحرانی هستیم که در این راستا نصب دوربین های پایشی و نظارتی مد نظر است.

استاندار گیلان فرمانداران را فرماندهان عملیات پاسخ به بحران در شهرستان ها دانست و گفت: باید از هرگونه تلفات انسانی در حوادثی مانند سیل و زلزله و حریق و… جلوگیری کنیم.

عباسی، خواستار انجام هماهنگی های لازم جهت تهیه چادر امدادی و تجهیزات اسکان موقت شد و خاطرنشان کرد: گیلان در خط زلزله است و لذا شهرداران زمینه لازم برای اسکان اضطراری را فراهم کنند.

وی یکی دیگر از عوامل بحران زا را احداث ساختمان های ناایمن و غیر استاندارد دانست و بیان کرد: کمیسیون های ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ با جدیت مقررات ملی ساختمان را دنبال کنند، زیرا خطر ساختمان های ناایمن می تواند جان انسان ها را بگیرد.

استاندار گیلان از آب منطقه‌ای خواست فرایند آبرسانی به شالیزارهای دیر نشاء شده را دنبال کند تا دچار تنش خشکی نشوند و اضافه کرد: اگرچه امسال با گرمای زیاد مواجه بودیم، اما خشکسالی نداشتیم؛ از طرف دیگر سرقت کابل های برق موجب برخی قطعی ها و حریق ها شد.

وی با بیان اینکه درو محصولات کشاورزی آغاز شده و امکان آتش زدن کاه و کلش توسط شالیکاران در مزارع وجود دارد، عنوان کرد: با احتمال سرایت حریق به عرصه های جنگلی مواجه هستیم و لذا باید پیشگیری های لازم انجام شود.

عباسی، همچنین بر تهیه بسته کامل اقدامات پیشگیرانه از بحران برای کلیه دستگاه های اجرایی تاکید کرد و یادآور شد: در صورت وقوع حادثه و بحران هرگونه کوتاهی و معطلی از مدیران پذیرفته نیست.

  • منبع خبر : ایسنا