مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی وموفقیت دانش آموزان‌ در تعاملات اجتماعی درکنار علم است.
مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی وموفقیت دانش آموزان‌ در تعاملات اجتماعی درکنار علم است.
دکترارسلان زارع: تعطیلی کلاس های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، بر این مبنا باید همچنان زمینه رویش استعدادها ، بارور کردن آنها و در عین حال فرصت برای بروز و ظهور خلاقیت ها فراهم آید.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان  با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش آموزان گفت: با همه‌گیری کرونا و به‌وجود آمدن تنگناهایی ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد؛ فرصتی‌ست که برای خلق نگرشی نو ، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید بوجود می آید.

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا توصیه های معلمان و فرهنگیان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی بسیار اثرگذار است، ادامه داد: اصل یادگیری، شخصیت یادگیرندگان را شکل می‌دهد و آثار اجتماعی آن در سبک زندگی نمایانگر می شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی بویژه با در نظر داشتن اولویت های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: براساس آمارها بیشترین فوتی های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است که پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید براینکه فرصت های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان ایجاد شود، افزود: در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.

دکتر زارع با یادآوری مجدد به این نکته که تعطیلی کلاس های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: بر این مبنا باید همچنان زمینه رویش استعدادها ، بارور کردن آنها و در عین حال فرصت برای بروز و ظهور خلاقیت ها فراهم آید.

همچنین وی خاطرنشان کرد: با همه گیری کرونا و بوجود آمدن تنگناهای ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد؛ فرصتی است که برای خلق نگرشی نو ، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید در آموزش بوجود می آید.

دکتر زارع ادامه داد: یکی از فرصت‌های بدست آمده پس از کرونا، پیوند خانواده ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، کمک‌کننده باشد.

وی اجرای طرح ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان را بسیار موثر ارزیابی و اضافه کرد: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان اجرای سند تحول بنیادین و دو موضوع دانش محوری و مهارت محوری را از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: تحقق سند تحول، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش آموزان با مسائل اجتماعی و در واقع جامعه محور کردن آنان، مهم است.