دوره آموزشی توجیهی و کاربردی اصول کار با دستگاه ونتیلاتور در رشت برگزار شد
دوره آموزشی توجیهی و کاربردی اصول کار با دستگاه ونتیلاتور در رشت برگزار شد
به همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، دوره آموزشی توجیهی و کاربردی با دستگاه ونتیلاتور در مرکز آموزشی ، درمانی الزهرا ( س) رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه  خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ به همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، به منظور توانمند سازی پرستاران شاغل در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان ، دوره آموزشی توجیهی و کاربردی ” اصول کار با دستگاه ونتیلاتور” با حضور کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاه ، پرستاران و سرپرستاران بیمارستان های دولتی و خصوصی استان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی ، درمانی الزهرا ( س) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
در این دوره آموزشی مطالب جامعی در خصوص آماده سازی و نحوه کار با دستگاه ونتیلاتور، تنظیمات دستگاه، اصول تنفس دهی، پارامترهای اندازه گیری شده، مانورهای تنفسی،آلارم های دستگاه، نگهداری دستگاه و عیب یابی ارائه شد.
لازم به ذکر است ؛ ‌ ونتیلاتور دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می دهد. ‌ این دستگاه اکسیژن و هوا را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب نموده ، سپس آن را توسط لوله های مخصوصی تحت عنوان “مدار تنفسی” به بیمار تحویل می دهد . گاز (هوا) موجود در ونتیلاتور قبل از تحویل به بیمار ، تبدیل به بخار مرطوب شده و سپس از طریق مدار تنفسی منتقل می شود.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان