مصرف بیش از ۲۵۳۶ ﻣﯿﻠﯿﻮن کیلووات ﺳﺎﻋﺖ برق در استان
مصرف بیش از ۲۵۳۶ ﻣﯿﻠﯿﻮن کیلووات ﺳﺎﻋﺖ برق در استان
محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر از همراهی مردم شریف استان از مصرف بیش از 2536 ﻣﯿﻠﯿﻮن کیلووات ﺳﺎﻋﺖ برق در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان _ محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان،وی خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت توزیع برق گیلان قریب به یک میلیون و ۶۱۲ هزار هستند که از این تعداد قریب به ۷۸ درصد آنها مشترکین خانگی هستند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: حداکثر نیاز مصرف برق استان،  ۱۸ تیر سالجاری ساعت ۱۳:۲۵ با دمای محسوس ۴۱ درجه به میزان ۲۰۰۳٫۱ مگاوات به وقوع پیوست که رکورد نیاز مصرف گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون می باشد.

وی تاکید کرد: پیک یا اوج مصرف برق استان نیز از ابتدای سال ۱۸۹۸٫۶ مگاوات بوده است که شایان ذکر است با همکاری مشترکین شریف استان و انجام اقداماتی از جمله همکاری با صنایع، کاهش از راه دور مصرف ادارات و… موفق شده ایم هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشود.

مهدیزاده افزود: پیک مصرف کل کشور نیز برابر با ۷۲۴۸۵ مگاوات در تاریخ ۱۹ تیر ماه به وقوع پیوست که رکورد تاریخی در صنعت برق محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در برخی مناطق استان ممکن خاموشی های موقتی رخ دهد که از جمله دلایل آن می توان به سرقت سیم و تجهیزات برقی، اتصال و حوادث ناشی از افزایش بار مصرف، انجام پروژه ها و تعمیرات روی خطوط، فرسودگی تجهیزات و… اشاره کرد و هیچ گونه ارتباطی با خاموشی های نوبتی ندارند و مشترکین گرامی می توانند این گونه موارد را از طریق شماره ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق به اینشرکت اعلام کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان ضمن تشکر مجدد از همراهی مردم گفت: پیش بینی می شود که در مرداد سالجاری نیز موج های شدید گرما کشور و استان را فراگیرد و امیدواریم با کمک مشترکین در تعرفه های مختلف بتوانیم ضمن تامین آسایش و رفاه همگان در حوزه انرژی مهم و حیاتی برق، همانند سال گذشته بواسطه عبور از تابستان بدون خاموشی نوبتی، تجربه ذرین و گرانبهایی در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان