مدیرکل نوسازی مدارس گیلان از احداث ۸ کتابخانه محله محور در استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان از احداث ۸ کتابخانه محله محور در استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به همراه محمد حسن عاقل منش مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با حضور در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با مهندس علی دقیق مدیرکل، دیدار و در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه های محله محور بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی نوسازی مدارس گیلان روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به همراه محمد حسن عاقل منش مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با حضور در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با مهندس علی دقیق مدیرکل، دیدار و در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه های محله محور بحث و تبادل نظر نمودند.

مهندس دقیق در این دیدار با بیان اینکه کتاب میراث ماندگار و سرمایه ای گرانبهاست، تصریح نمود: رشد و توسعه فرهنگی هر کشوری به فرهنگ کتابخوانی آن کشور بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ‌کتابخوانی نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد، اظهار داشت: احداث ۸ کتابخانه محله محور در چند سال اخیر در استان گیلان، اتفاقی بسیار مبارکی است که توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفت.

مهندس دقیق تصریح نمود: این کتابخانه ها در مدارس شهید رجایی صومعه سرا، حضرت امام رضا(ع) شفت، حضرت خدیجه(س) بندرانزلی، زنده یاد محمد موثق انزلی، نصراله اکبرپور رودسر، حسن حجتی رشت، رقیه حجتی و شهید فاطمه ملک زاده رشت به نام مشاهیر، مفاخر و بزرگان ملی، دینی و علمی این مرز و بوم از قبیل دکتر الهی قمشه ای، شیون فومنی، حضرت آیت اله شهید طالقانی، مرحوم آذربانی و… احداث شده اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه با تشریح رسالت احداث کتابخانه محله‌محور و با بیان اینکه کتابخانه‌های مدارس در تقویت عادت مطالعه نقش بسزایی دارند، ابراز داشت: کتابخانه‌های محله محور در ساعات اداری به  دانش آموزان مدارس و در ساعات غیر اداری به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی در پایان به برنامه های آتی این اداره کل در راستای توسعه سرانه فضاهای کتابخانه های استان اشاره نموده و یادآور شد: به حول قوه الهی در سال جاری تعداد ۴ کتابخانه محله محور در مدارس پاسداران خمام، مسکن مهر و فاطمیه لنگرود و مبرهن رشت و در سال۱۴۰۳ تعداد ۲ پروژه را در مسکن مهر و شهید سلیمانی رشت احداث و به بهره برداری خواهیم رساند.

 

  • منبع خبر : نوسازی مدارس گیلان