مدیرعامل شرکت گاز گیلان بر استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه مدیریت مصرف گاز تاکید کرد
مدیرعامل شرکت گاز گیلان بر استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه مدیریت مصرف گاز تاکید کرد
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در نشست هم اندیشی مدیران و کارکنان بسیجی استان، بر استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه مدیریت مصرف گاز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان، عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به سابقه درخشان بسیج در زمینه همکاری و کمک به سازمان ها برای مقابله با بحران ها، گفت: با استفاده از ظرفیت و توانایی بسیج در کنترل و پایش دمای ادارات می توانیم تا حد زیادی مصرف گاز را در استان مدیریت کنیم.

وی همراهی و همکاری مردم و مسئولین را راهکار برون رفت از وضعیت فعلی عنوان کرد و گفت: باید با همفکری و هم افزایی ترتیبی اتخاذ دهیم، تا هم جریان گاز خانگی پایدار بماند و هم روند تولید در استان مختل نشود.

جمال نیکویی با بیان اینکه ایران چهارمین مصرف کننده در دنیا است، اظهار داشت: این در حالی است که کشورهای چین، آمریکا و روسیه که بالا تر از ایران قرار دارند، جمعیتی بسیار بیشتر از ایران دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به این مطلب، راه حل اصلی پایداری جریان گاز را رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد) در منازل دانست و گفت: طی همکاری با صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی برای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سطح جامعه تلاش می کنیم.

در ادامه این همایش سرهنگ رضا رنجبر مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به بیان شیوه زندگی، خصوصیات اخلاقی و حرفه ای سردار سلیمانی و نحوه برخورد ایشان با مشکلات پرداخت.

وی با اشاره به تجربه موفق شرکت توزیع برق گیلان در تابستان امسال و پایداری جریان برق استان گفت: الحمدالله تابستان را بدون قطعی برق سپری کردیم که این مسئله جای تشکر و قدردانی دارد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان گفت: چنین نشستی را برای مصرف بهینه انرژی در شرکت توزیع برق استان برگزار کردیم که نتیجه خوبی را به همراه داشت و انشالا با همراهی همه بخش ها بتوانیم زمستان را نیز بدون قطعی گاز سپری کنیم.

وی در پایان از آمادگی کامل سپاه و نیروهای بسیجی برای همکاری با شرکت گاز در زمینه مدیریت مصرف در حوزه های مختلف خبر داد.

در ادامه این مراسم محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه میزان بازندگی در گیلان نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است، گفت: علیرغم کمبود گاز، باید برای افزایش بارندگی و رشد ذخیره آب استان دعا کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها در دی و بهمن ماه امسال، استان گیلان حدود ۲۷ روز دمای حدود صفر درجه را تجربه خواهد کرد که برای برون رفت از این مشکل باید همه با همراهی هم و رعایت دمای آسایش به شرکت گاز کمک کنیم.

همچنین در این مراسم محمود شکورنیا مدیر بهره برداری شرکت گاز استان گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف گاز در استان به بیان راهکارهای مدیریت مصرف گاز پرداخت و از همه حوزه های مصرف بویژه مشترکین خانگی درخواست کرد تا با مصرف بهینه و رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) شرکت گاز را درجهت پایداری جریان گاز یاری رسانند.

  • منبع خبر : گاز گیلان