دستکاری ، تغییر و تخریب دریچه های آبیاری ، مجازات سنگینی دارد
دستکاری ، تغییر و تخریب دریچه های آبیاری ، مجازات سنگینی دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان گفت : دستکاری دریچه های آبیاری و یا تخریب آن به نوعی قطع آب برای زارعین ایجاد می کند که مجازات بسیار سنگینی را قانون مجازات اسلامی برای آن لحاظ کرده است .

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمان زراعی کشاورزی قرار داریم ، به لحاظ کمبود بارش ها در آبیاری مزارع در بخشی از استان دچار مشکل هستیم که خوشبختانه کشاورزان عزیز با همکاری و همیاری که با یکدیگیر دارند در تقسیم آب ، نوبت آب را رعایت می کنند و به نوعی این آب کشاورزی به همه می رسد .

وی افزود : اخیرا ، گزارشاتی به ما رسیده که برخی افراد در قسمت هایی از استان تابع احساسات قرار می گیرند و به سردهنه ها مراجعه می کنند و شاید نسبت به تقسیم بندی آب ، نکته نظراتی دارند که بهتر هست به مسئولین مراجعه نمایند و خودشان رآسا نسبت به تغییر دریچه های آب اقدام نکنند، زیرا تقسیم بندی آب بر اساس جدول و میزان منابع آبی که ما در استان داریم صورت می گیرد.

فلاح میری اعلام داشت : دستکاری دریچه های آبیاری و یا تخریب آن به نوعی قطع آبی برای زارعین ایجاد می شود ،  که این قطع آب ،  جرم انگاری شده در قانون که اگر قطع آبی برای زارعین صورت بگیرد ، مجازات بسیار سنگینی را قانون مجازات اسلامی برای آن لحاظ کرده که امیدواریم به آن نقطه نرسیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت : کشاورزان عزیز ما انشا الله کمک می کنند که همه با تلاش یکدیگر یک سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم .

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان