مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد گیلان شد
مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد گیلان شد
مهناز جعفریان به عنوان مدیرکل جدید استاندارد استان گیلان معرفی شد.

در مراسمی با حضور پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در استانداری گیلان، مهناز جعفریان به عنوان مدیرکل جدید استاندارد گیلان معرفی و از تلاش‌های داریوش اشکانی پور قدردانی شد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان در این مراسم به مدیرکل جدید استاندارد استان توصیه کرد: از ظرفیت‌های رسانه‌ای، سازمان‌های مردم نهاد، شورا‌های اسلامی و فعالان مدنی در ارتقاء فرهنگ استاندارد در گیلان استفاده بیشتری شود.

او به گام‌های موثر برداشته شده در دولت برای استانداردسازی بخش زیادی از محصولات کشاورزی گیلان از جمله زیتون اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه برتر استان در ۲۰ محصول تولیدی، برای ارائه خدمات بهتر به جمعیت متراکم گیلان، ایجاد دفاتر و نمایندگی شهرستانی منجر به تسهیل امور و رضایتمندی مردم شده است.

استاندار گیلان افزود: این استان ظرفیت‌های گوناگونی در بخش صنعت، تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و خدمات گردشگری متناسب با رسالت سازمان استاندارد ایران دارد.

زارع اظهار داشت: تعدد وظایف و گستردگی مأموریت‌های استاندارد این استان با توجه به وجود ۳ بندر فعال آستارا، انزلی و کاسپین، گیلان در زمره استان‌های مهم کشور قرار داده است.

او ادامه داد: به واسطه پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتصال خط ریلی از رشت به کاسپین و انزلی و سپس آستارا در ادامه حجم کار به ویژه در صادرات غیرنفتی بیشتر نیز خواهد شد.

استاندار گیلان یادآور شد: با توجه به گردشگرپذیربودن استان و وجود مراکز تفریحی، اقامتی و شهربازی، حفظ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

زارع به تولید محصولات مختلفی در استان از جمله تولید کیک و کلوچه اشاره و تصریح کرد: با توجه به ضرورت جلب اعتماد و اطمینان مردمی، باید کیفیت زندگی و شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگ استاندارد را گسترش و ارتقاء دهیم.

پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار به تولید محصولات مزیت دار اقتصادی در استان گیلان از جمله برنج، چای، زیتون و دیگر تولیدات متنوع خاص این استان اشاره کرد و گفت: گیلان به لحاظ گردشگری و تجهیزات تفریحی، از استان‌های موفق محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران