طرح هادی, سند توسعه روستایی
طرح هادی, سند توسعه روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از بازنگری 110 طرح هادی روستایی در استان خبر داد و گفت: برای تهیه این طرح‌ها حدود 160 میلیارد ریال صرف اعتبار شده است.

به گزارش گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی در جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستاهای استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های بشر از گذشته تا کنون روستاها بوده است، اظهار کرد: طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستانشینان است، افزود: تهیه و اجرای طرح هادی به عنوان سند توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.

مهندس دائمی با تاکید بر اینکه روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادانی نظیر خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی برخوردار هستند، ادامه داد: بافت‌های قدیمی روستاها متناسب با شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه‌های مختلف با زندگی امروزی هماهنگی لازم را ندارد و حداقل لازم است اصلاحاتی در آن به وجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را با حداقل کیفیت فراهم کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان  اضافه کرد: تهیه طرح هادی و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی روستاییان در بلند مدت مؤثر است و منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می‌شود.

حامد دائمی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در سال جاری با اقدام جهادی به منظور توسعه روز افزون روستاهای این استان ۱۱۰ طرح هادی روستایی در حال بازنگری و ۷ طرح هادی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دست تهیه دارد. دراین جلسه، طرح هادی روستاهای گل افزان ( شهرستان فومن ) سفید دارین، کرف محله و ورکوره ( شهرستان املش) لوخ ( شهرستان آستانه اشرفیه) فشتال (شهرستان سیاهکل) و درسنک (شهرستان رودسر) بررسی و  تصویب شد

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان