رونمایی از پوستر بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت
رونمایی از پوستر بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح شنبه 11 آذر 1402 در نشست رونمایی از پوستر بزرگترین رویداد خوراک کشور و تجلیل از فعالین صنعت گردشگری در ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل با تسلیت فرا رسیدن ایام دهه اول فاطمیه (س) اظهار کرد: از برگزار کنندگان جلسه امروز از جمله روابط عمومی و اموربین الملل شورا و شهرداری رشت و دیگر مدعوین تقدیر و تشکر می کنم.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو با تلاش مجموعه ای از مدیران شهرداری و علاقمندان به رشت و اعضای شورای چهارم به ثمر رسید افزود: پیشنهاد می کنم در یکی از روزهای مربوط به هفته رشت در سال جدید در  راستای ارج نهادن به زحمات تمامی دست اندرکاران که در ثبت برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو در آن سال‌ها تلاش کردند مراسمی در خور برگزار شود.
وی با تاکید به اینکه در اجرای برنامه های هفته رشت از مشارکت آحاد مردم بالاخص افرادی که در این حوزه فعالیت دارند استفاده شود تصریح کرد: باید عایدات این عنوان در سفره های مردم نمایان شود و متاسفانه ظرفیت ها و عناوین فراوانی در اختیار داریم که عایدات آن هنوز محقق نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برخی از شهرها برای  ایجاد ظرفیت های این چنینی دائما در تلاش هستند افزود: گذرهای تاریخی و کاروانسراهایی که در سطح رشت وجود دارد نیز ظرفیت بسیار خوبی است که در گذشته از جذابیت بسیاری برخوردار بود و متاسفانه طی سال‌های اخیر به واسطه برخی از تغییر و تحولاتی که در آن ها رقم خورده است از حالت تاریخی خارج شده اند و متاسفانه این پتانسیل ها در حال از دست رفتن است.
کارگرنیا به خانه ابریشمی و میرزا خلیل رفیع اشاره کرد و گفت: خانه ابریشمی یک بنای بسیار زیبای تاریخی است که اخیرا نیز تقاضا کردیم  این ساختمان تاریخی به شهرداری واگذار شود و این ها جاذبه های تاریخی شهر رشت و نشان دهنده پیشینه غنی شهر است  که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به مسجد حاج صمد خان افزود: این مسجد فقط در زمان برگزاری نماز درب هایش باز است و این در حالی است که باید از چنین ظرفیت های تاریخی برای جذب و ماندگاری گردشگر و همچنین کسب درآمد و اشتغالزایی استفاده کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری سلام الله علیها نیز یکی دیگر از این ظرفیت ها است افزود: این حرم مطهر می تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود و امیدواریم این موارد تسریع شود.
کارگرنیا با بیان اینکه پیرامون پروژه گیل لند نیز مباحث دست و پاگیر برایمان مشکل ساز است افزود: کمیسیون ماده پنج پس از گذشت سالها موافقتی را در این باره داشته است و   پس از طی زمان  پنج سال موافقت های اولیه برای اجرای پروژه گیل لند که می تواند یکی از زیر ساخت های ما در توسعه هر چه بیشتر مقوله گردشگری باشد را شاهد هستیم و ان شاا با رفع موانع اداری شاهد توسعه دیگر زیر ساخت های گردشگری در رشت باشیم‌
  • منبع خبر : شهرداری رشت