قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود
قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه پیش بینی و هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر بارش باران در روزهای آینده، آبگذاری کلیه کانال های آبیاری شبکه سفیدرود از امروز قطع می گردد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ محمدجواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با اعلام این خبر گفت: به جهت جلوگیری از خسارت به شالیزارهای استان و همچنین ذخیره سازی آب در مخزن سد سفیدرود، آب کانال های آبیاری شبکه سفیدرود از امروز قطع می گردد.

خانی پور با بیان اینکه تاکنون پنج مرحله آبگذاری کانال های آبیاری سفیدرود در استان را پشت سرگذاشته ایم، افزود: ششمین مرحله آبگذاری کانال های آبیاری از روز ۳۱ تیر ماه در کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی و از اول مرداد کانال راست سد سنگر برای اراضی شالیزارهای شرق گیلان انجام خواهد شد.

وی یادآوری نمود: باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گیلان از روز یکشنبه ۲۵ لغایت روز سه شنبه ۲۷ تیر ماه سالجاری و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان، از شهروندان و هموطنان ارجمندمان درخواست می شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان