بارش خفیف برف در محورهای کوهستانی ۳ شهرستان/ کلیه محورهای اصلی باز است
بارش خفیف برف در محورهای کوهستانی ۳ شهرستان/ کلیه محورهای اصلی باز است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به فعال شدن ۵۷ راهداری گیلان، گفت: از صبح امروز بارش خفیف برف در محورهای کوهستانی رودسر، تالش و رضوانشهر شروع شده است.

فریبرز مرادی ، تعداد گردنه های برفگیر استان را ۵۰ گردنه به طول ۳۶۸ کیلومتر دانست و اظهار کرد: ۱۴ گردنه به طول ۷۳ کیلومتر در محورهای اصلی و فرعی و ۳۶ گردنه به طول ۲۹۵ کیلومتر در محورهای روستایی قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه از اول آذر، متذکر شد: در طرح زمستانه امسال ۵۴۲ نیروی راهدار در قالب ۶۰ اکیپ راهداری و ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ۵۷ راهدارخانه در محورهای اصلی و فرعی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: ۳۹ راهدارخانه ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار داریم.

مرادی، با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در کلیه محورهای گیلان، گفت: از صبح امروز بارش خفیف برف در محورهای کوهستانی رودسر، تالش و رضوانشهر شروع شده است؛ همچنین در گردنه حیران آستارا بارش خفیف برف داریم.

وی با بیان اینکه کلیه محورهای اصلی باز است، یادآور شد: تنها محور پونل – خلخال با انسداد فصلی مواجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، میانگین عمر ناوگان راهداری گیلان را بالای ۲۲ سال دانست و عنوان کرد: راه های آستان شامل راه های اصلی، آزادراه، بزرگراه، راه فرعی و راه روستایی است و لذا برای باز نگه داشتن راه ها در بحرن برف، اقدام به درجه بندی راه ها و باز نگه داشن راه های اصلی و سپس فرعی و روستایی می کنیم که در این راستا با استان های اردبیل و قزوین هماهنگی شده است.

وی از رانندگان خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و تاکید کرد: استفاده از چراغ برای دیده شدن در مه، سوخت کافی، کنترل خودرو قبل از حرکت، جیره خشک غذایی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه، ایمنی و گرمایشی از جمله زنجیر چرخ از مواردی است که رانندگان برای تردد در محورها کوهستانی باید در نظر داشته باشند.

  • منبع خبر : ایسنا