راهیان نور درک رشادت‌های دفاع مقدس را برای نسل نو ملموس تر می‌کند
راهیان نور درک رشادت‌های دفاع مقدس را برای نسل نو ملموس تر می‌کند
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور ظرفیتی انسان ساز است گفت: اردوهای دانش آموزی و دانشجویی راهیان نور درک رشادت های دفاع مقدس را برای نسل نو ملموس‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی صبح (چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲) در جلسه هماهنگی راهیان نور گیلان اظهار کرد: یکی از ارزنده‌ترین اقدامات، اعزام اقشار مختلف بویژه دانش‌آموزان در قالب کاروان‌های راهیان نور است؛ ما مدیون خون شهدا هستیم لذا برای رونق بخشیدن به این اقدام از ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: آنچه مهم است آشنایی بیشتر نسل امروز با تاریخ شهامت، شهادت و فداکاری است که بهترین نمونه این امر، دوران دفاع مقدس است و اردوهای راهیان نور ظرفیتی مشهود برای این موضوع است.

عباسی با تاکید بر تاثیرات بسیار زیاد فرهنگی کاروان‌های راهیان نور اضافه کرد: نسل امروز باید هر چه بیشتر به واقعیت‌ها نزدیک شود و اعزام دانش آموزان و دانشجویان در قالب اردوهای یادشده ظرفیتی موثر با اثرگذاری بالای فرهنگی است؛ بر این اساس همه دستگاه‌ها مکلف و موظف هستند که طبق قانون در این بخش ورود کرده و از این فرصت به درستی استفاده نمایند.

استاندار گیلان در این جلسه به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که امروز شاهدیم دشمنان چگونه بخشی از کشور فلسطین را نابود و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند، در دوران دفاع مقدس نیز چنین جنایاتی را از رژیم بعثی در خرمشهر، آبادان و سایر شهرهای منطقه جنوب و غرب کشور شاهد بودیم که با استفاده از سلاح های کشورهای مختلف مردم بی گناه را به شهادت رساندند لذا امروز باید از هر ظرفیتی برای درک بیشتر نسل نو از این واقعیت بهره گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: هم اینک ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی بیش از هر دوره دیگر است و باید اقدامات مناسبی انجام شود تا مقابله مناسبی با جنگ ترکیبی دشمنان صورت گیرد و اردوهای راهیان نور ظرفیتی موثردر این راه است.

سردار حمید دامغانی افزود: تمرکز ما روی اردوی راهیان نور دانش آموزی است تا بتوانیم طبق ابلاغیه دانش آموزان را به اردو اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیرساخت‌های اردوگاه‌ها نیاز به تکمیل، مرمت و بازسازی دارند که باید در این بخش از ظرفیت‌های مختلفی چون ظرفیت‌ شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان