قریب به ۸۰۰ هزار مشترک گیلانی مشمول تخفیف بهای برق مصرفی شده اند
قریب به ۸۰۰ هزار مشترک گیلانی مشمول تخفیف بهای برق مصرفی شده اند
جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان گیلان طی گزارشی به تشریح برنامه ها و مشوق های موجود در حیطه بهای برق مصرفی مشترکین استان و چالش های حوزه وصول مطالبات پرداخت.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان -معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای بهمن سال گذشته یارانه انرژی در کل کشور عادلانه سازی شده است و دراستان گیلان در ماههای عادی سال میزان الگوی مصرف  برای  مشترکان برق ۲۰۰ کیلو وات می باشد ولی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بعلت آنکه استان ما در شرایط اقلیمی گرمسیری ۴ قرار دارد،  مقدار الگوی مصرف به ۴۰۰ کیلووات درماه افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های کاهش پیک سالجاری عمدتا مشوق محور بودند و این مسئله همراهی و همکاری مشترکین را به همراه داشت.

بیدی افزود: این همراهی و همکاری به ویژه در بحث رعایت الگوی مصرف مذکور در استان گیلان بی نظیر و کم سابقه بود به گونه ای که قریب به ۸۰۰ هزار مشترک گیلانی مشمول تخفیف بهای برق مصرفی شده اند و مجموعاً قریب به ۳۰ میلیارد تومان پاداش در قالب تخفیف به مشترکین پرداخت شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه شد یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی ۵ برابری برخوردار شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که این موضوع محدودیت هایی را برای تولید برق در نیروگاه ها ایجاد می کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی های احتمالی ضروری است.

بیدی گفت: پیرو پیگیریهای شرکت توانیر مبنی بر مدیریت بار در فصل زمستان، با توجه به کمبود سوخت گاز جهت نیروگاه ها و معضلات زیست محیطی سوخت مایع ضروری است که همه مشترکین محترم همکاری خود را در مدیریت مصرف برق ادامه دهند تا علاوه بر کمک به صنعت برق، همچنان از پاداش و تخفیف در صورتحساب بهای برق مصرفی برخوردار شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان همچنین تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب به مردم منوط به پرداخت به موقع صورتحساب بهای برق مصرفی توسط مشترکان است و هرگونه تاخیر در این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را با محدودیت در خدمات‌رسانی به مشترکان مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر مشترکین در کل استان و در تعرفه های مختلف بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب بهای برق مصرفی به توزیع برق گیلان بدهکارند که وصول این مبلغ تاثیر چشمگیر و بسزایی در تسریع پروژه های اینشرکت و تامین برق پایدار دارد.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان