درآمد ۳ هزار میلیاردی از کشت و تولید گل‌ گاو زبان در گیلان
درآمد ۳ هزار میلیاردی از کشت و تولید گل‌ گاو زبان در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رتبه نخست گیلان در کاشت گل‌گاوزبان در کشور گفت: پیش بینی می شود امسال پنج هزار و ۳۰۰ تن گل‌گاوزبان به ارزش اقتصادی ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ، صالح محمدی با بیان اینکه کشت محصولات مختلف کشاورزی در گیلان با کیفیت بسیار خوب در حال انجام است، اظهار کرد: در گیلان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز و آب و هوایی مناسب دارای شرایط خوبی به لحاظ کشت محصولات مختلف کشاورزی است که بسیار به رشد اقتصادی استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب کشت گل‌گاو زبان در استان گیلان گفت: در این استان ۹۲۳ هکتار مزرعه گل‌ گاوزبان وجود دارد که در آن ۶ هزار ۳۴۰ بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر ارزش اقتصادی قابل‌توجه کشت گل‌ گاوزبان در این استان افزود: پیش بینی می شود امسال پنج هزار و ۳۰۰ تن گل‌ گاوزبان به ارزش اقتصادی ۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال برداشت شود.

محمدی با اشاره به رتبه نخست استان در کاشت گل‌گاوزبان در کشور بیان کرد: گل‌گاوزبان در شهرستان مختلفی در گیلان ازجمله تالش، املش، آستارا، رضوانشهر، رودبار کشت می‌شود که رودسر با ۴۷۴ هکتار بیشترین سهم را دارد.

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان