طرح «سرکشی از خانواده های شهدا» در گیلان اجرا می شود
طرح «سرکشی از خانواده های شهدا» در گیلان اجرا می شود
رئیس هیات راهیان گام دوم انقلاب اسلامی از تدوین طرح پیشنهادی «سرکشی از خانواده های شهدا» در قالب دیدار در "خانه های نور" بصورت پایلوت در گیلان و سپس در سطح کشور را خبر داد.

به گزارش رشتستان  دکتر هاجر تحریری نیک صفت به مناسبت روز تکریم از همران و مادران شهدا در جلسه ای که با هماهنگی جهاد دانشگاهی و بسیج دانشجویی و با حضور تعدادی از مادران معظم شهید، برگزار شد ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار است که نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند و فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد.
وی با اشاره به نقش حضرت ام البنین (س) در نهضت عاشورا افزود:
حضرت ابوالفضل (ع) علمدار دشت کربلا تربیت‌شده چنین مادر ایثارگری است که در راه دفاع از اسلام پای امام زمان خود ایستادگی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه حضرت ام‌البنین (س) را الگوی مادران شهدا در صبر و ولایتمداری دانست و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایت مدار تربیت کردند و مشوق این عزیزان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش های والا شدند، فرزندانی که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند تا وجبی از خاک کشور به دست متجاوزان بیگانه نیفتد.

به گفته وی امروز نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی در جامعه مغفول مانده و به دست فراموشی سپرده شده است.

دکتر تحریری نیک صفت، با اشاره به اینکه همنشینی با مادران شهدا حالتی بسیار روحانی را در انسان به وجود می آورد؛ ادامه داد: وقتی پای صحبت این مادران شیردل می نشینیم، متوجه بی نیازی آنها از دنیا و مادیاتش می شویم زیرا آنها خواسته ای جز زنده نگه داشتن یاد فرزند شهیدشان ندارند.

رئیس هیات راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه خواسته قلبی مادران شهدا سرکشی مسئولان و مردم به آنهاست، تصریح کرد: حرف بیشتر مادران شهدا این است که طی مدتی که بیش از سی سال از شهادت فرزندشان گذشته، کسی به آنها سر نزده و از آنها سرکشی نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: مادران و همسران شهدا در برابر سال ها ایثار و ازخودگذشتگی خود، هیچ توقعی از ما ندارند، این ما هستیم که مدیون ایثار و فداکاری این عزیزانیم و باید از این شیرزنان انقلاب اسلامی درس بگیریم و تجلیل کنیم.

تحریری نیک صفت، با اشاره به برنامه ها و فعالیتهای هیات راهیان گام دوم انقلاب اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری، از طرح ریزی درباره سرکشی ماهانه از خانواده های شهدا در قالب گروه های، دانش اموزی، دانشجویی ،اساتید و مردمی و مسئولان در هر محله با عنوان دیدار در “خانه های نور “خبر داد و گفت: طرح راهیان نور که طرحی بسیار موفق در راستای آشنایی جوانان با مناطق جنگی، فضا و معنویات دوران جنگ تحمیلی، تقویت باورها و عقاید نسل جدید، آشتی با خدا، شناخت امام و شهدا را در پی داشته، موجب تغییر مسیر زندگی بسیاری از جوانان ما شده است.

وی ادامه داد:
در این راستا هیئت راهیان گام دوم انقلاب اسلامی با پیشنهاد طرح سرکشی از خانواده های شهدا در محلات در امتداد ترویج راه ایثار و شهادت و دلجویی از خانواده های معظم شهدا در نظر دارد با کمک بسیج و پایگاه های مقاومت در هر محله این طرح را در گیلان به صورت پایلوت اجرا کرده و پس از کسب نتایج مطلوب در کشور الگوبرداری شود.

دکتر تحریری نیک صفت اجرای این طرح در زمان حاضر را موجب برقراری ارتباط صمیمی جوانان و نسل جدید با خانواده شهدا عنوان و بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گیلان دارای بالغ بر ۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در حال حاضر است یادآور شد بسیاری از شهدا گمنام نبودند اما با بی توجهی و مورد غفلت قرار داده شدن خانواده های آنها نزد ما گمنام شدند وظیفه ماست یاد و خاطره آنها را برای همیشه زنده نگه داشته و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.