افزایش بیش از ۵۰ درصد میزان تعهدات ریالی تامین اجتماعی گیلان در سالجاری
افزایش بیش از ۵۰ درصد میزان تعهدات ریالی تامین اجتماعی گیلان در سالجاری
تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای ماهانه بیش از 630 میلیارد تومان تعهدات ارائه مینماید که بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این مجموعه قرار دارند و از حمایتها و تعهدات قانونی بهره مند میباشند افزود : در حال حاضر بیش از ۱۴۲ هزار مستمری بگیر بازنشسته ، بازمانده و ازکارافتاده به اتفاق افراد تبعی خود در کنار ۴۳۰ هزار بیمه شده اصلی و افراد عائله آنان در زمره خانواده بزرگ تامین اجتماعی گیلان قرار دارند .

وی با اشاره به اینکه با اعمال متناسب سازی و افزایش دستمزد سالانه میزان پرداخت مستمری ها از ماهانه ۳۷۰ تا ۳۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ ، به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه در سال ۱۴۰۰ رسیده است از افزایش بیش از ۵۰ درصدی تعهدات این بخش خبر داده و افزود : در مقرری بیمه بیکاری نیز میزان تعهدات پرداختی ماهانه از ۱۹ میلیارد تومان در سال گذشته به نزدیک ۲۵ میلیارد تومان در هر ماه طی سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه پرداخت انواع تعهدات کوتاه مدت شامل کمک هزینه ها و غرامتها نیز که در سال گذشته بطور متوسط بین ۳ تا ۴ میلیارد بوده ، در سالجاری به ماهانه ۵ میلیارد تومان افزایش یافته است .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان