ضرورت راه‌اندازی طرح‌های تشویقی برای ناجیان سقط
ضرورت راه‌اندازی طرح‌های تشویقی برای ناجیان سقط
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت فعال‌سازی طرح‌های تشویقی جهت حفظ جنین تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی طرح‌هایی همچون ناجیان سقط در استان بحرانی نظیر گیلان که با بحران و چاله جمعیتی روبرو شده بسیار لازم و ضرورت است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ نشست دانشگاهی کارگروه سقط و پیشرفت اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سقط) با حضور در دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، نجات فرزندان از سقط را وظیفه‌ای همگانی دانست و اظهار کرد: ممانعت از سقط فرزندانی که می‌توان حیات را به آن‌ها بازگرداند، وظیفه‌ای همگانی است.
وی بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم و هسته‌های فعال مردمی در این حوزه تأکید کرد و افزود: باید مشارکت مردم را در پیشگیری از بروز سقط‌های غیرقانونی و غیرشرعی افزایش داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش زادآوری در گیلان، گفت: پیشگیری از سقط در گیلان می‌تواند بخش عمده‌ای از کاهش جمعیت در استان را جبران کند.
دکتر آشوبی بر ضرورت فعال‌سازی طرح‌های تشویقی جهت حفظ جنین تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی طرح‌هایی همچون ناجیان سقط در استان بحرانی نظیر گیلان که با بحران و چاله جمعیتی روبرو شده بسیار لازم و ضرورت است.
وی بر اهتمام جدی مسئولان در مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تأکید کرد و گفت: برگزاری نشستهای پشتیبانی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با مشارکت دستگاه‌های درگیر می‌تواند مؤثر باشد اما باید نتایج اقدامات نظیر حمایت مالی از زوج‌های نابارور و شناسایی و حمایت از خانواده‌ای که قصد سقط دارند، محسوس و قابل ارزیابی باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ترویج زادآوری و کنترل سقط در استان گیلان تأکید کرد و افزود: بر اساس سیاست‌هایی که در دهه های قبل، در کشور اتخاذشده جمیعت کشور پس از سه دهه با کاهش شدید جمعیتی مواجه شده و اکنون نیازمند فرهنگ‌سازی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیرامون صیانت از جمیعت هستیم.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان