ایجاد هم افزایی فرهنگی در میان مدرسه، خانه و مسجد ضرورت دارد
ایجاد هم افزایی فرهنگی در میان مدرسه، خانه و مسجد ضرورت دارد
سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه دانش آموزان بسیجی و نخبگان نوجوان نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارند، گفت: بر همین اساس ایجاد هم افزایی فرهنگی در میان مدرسه، خانه و مسجد ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، مهندس کیا عاشوری همزمان با روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان در دیدار با جمعی از دانش آموزان بسیجی که در محل سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: دانش آموزان در طول انقلاب اسلامی پیشگام در عرصه‌های مختلف بوده‌اند.

وی با بیان اینکه تعلیم، تربیت، اخلاق، کرامت، آموزش و پرورش از ارکان رسالت‌های انقلاب اسلامی است، افزود: امروز دشمنان انقلاب به نقش مهم دانش آموزان در پیشبرد اهداف انقلاب پی برده‌اند و با راه انداختن جنگ شناختی به دنبال سرگرم کردن این قشر تأثیرگذار در فضای مجازی است.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه دانش آموزان بسیجی و نخبگان نوجوان نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارند، بیان کرد: بر همین اساس ایجاد هم افزایی فرهنگی در میان مدرس، خانه و مسجد ضرورت دارد.

عاشوری با تأکید بر اینکه دانش آموزان بسیجی سفیران فرهنگی در جبهه فرهنگی انقلاب مدارس هستند، اضافه کرد: لازم است در این برهه از زمان دانش آموزان بسیجی با حضور فعالانه در مدارس انگیزه و امید را در بین همکلاسی‌ها و دوستان خود تقویت کنند.

* دوران جنگ یک کارخانه انسان سازی بود

وی با بیان اینکه در این عصر که با جنگ ترکیبی دشمن روبه‌رو هستیم رسالت معلمین بسیار سنگین‌تر از گذشته است، تصریح کرد: امروز جهاد تبیین در مدارس بسیار واجب است زیرا دشمن روی قشر دانش‌آموز تمرکز کرده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه مجموعه بسیج جزو شاهکارهای امام راحل بود، ادامه داد: در طول ۸ سال دفاع مقدس مشاهده کردید، جبهه‌های ما به مانند مدارسی بود که همه اقشار جامعه در آن حضور داشتند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر اینکه دوران جنگ یک کارخانه انسان سازی بود، اضافه کرد: ۳۶ هزار دانش آموز و شهدای دیگر مصداق این جمله بوده و جبهه نیز به مانند یک مدرسه در جامعه ما تأثیرگذار بوده است.

عاشوری با بیان اینکه بسیج یک ارتشی بی انتها و بسیار می‌تواند در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشد، افزود: بنابراین در این زمان دشمن با جنگ باورها و اعتقادی ورود کرده و مقابله با آن تلاش همه اقشار را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت رشت از لحاظ امکانات و سرانه آموزشی ما مناسب نیست، ادامه داد: دولت سیزدهم واقعاً مصمم است تا این مشکلات را برطرف کند و در این خصوص تلاش مضاعف دارد.

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از دانش آموزان نخبه بسیجی شهر رشت به ایراد نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از سوی سرپرست فرمانداری رشت و فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از ۴ دانش آموز بسیجی برتر علمی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت