کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت تامین تبلت دانش آموزان محروم رشتی
کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت تامین تبلت دانش آموزان محروم رشتی
فرماندار شهرستان رشت با ابراز اینکه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید در مسیر رشد و توسعه استفاده شود افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و افزایش انگیزه در دانش‌آموزان و معلمان باید مدنظر باشد و افزایش انگیزه قدرت‌آفرین است.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه حدود ۱۴۰۰ دانش آموز محروم در مناطق آموزشی ناحیه یک و دو رشت، فاقد تبلت هستند، ابراز امیدواری کرد: با کمک خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و تخصیص اعتبارات لازم، این کمبودهای آموزشی جبران شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد با اشاره به اثرات آموزش در جامعه اظهار داشت: توجه به اصل “توسعه” زمینه تحول اساسی برای رشد یک جامعه را فراهم‌ می‌کند.
فرماندار شهرستان رشت بر ضرورت‌ توسعه در جامعه تاکید  و بیان کرد: برای رسیدن به توسعه نیازمند انسان‌هایی دارای تفکرات توسعه و نقش‌آفرینی آن‌ها در جامعه هستیم و آموزش این‌ انسان‌ها نیز با دستان پُرتوان معلمان میسر می‌شود.
مهندس فتح‌اللهی با بیان اینکه اثرات‌‌ جلسات شورای آموزش پرورش به تمام فعالیت‌ها برمی‌گردد تصریح کرد: برای ارتقاء‌ فرهنگ ترافیکی و حل معضلاتی همچون پسماند و یا فرهنگ‌سازی در این مسیر، مبحث آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد و آموزش انسان‌های این‌ حوزه نیز بر عهده فرهنگیان و معلمان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به ضرورت مشاهده نتایج کارها و برنامه‌ها در عمل خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و پیشنهادات بر مبنای واقعیات و درآمدها طراحی و ارائه شود و نگاه ما این باشد که چطور می‌توانیم برنامه های  خود را به صورت موفق اجرایی نماییم به طوریکه به یک الگوی موفق برای سایر شهرستان ها تبدیل شود.
فرماندار شهرستان رشت با ابراز اینکه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید در مسیر رشد و توسعه استفاده شود افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و افزایش انگیزه در دانش‌آموزان و معلمان باید مدنظر باشد و افزایش انگیزه قدرت‌آفرین است.
مهندس فتح‌اللهی با اشاره به ضوابط پیرامون مصرف آب، برق و گاز مدارس خاطرنشان کرد: شأن فرهنگیان بسیار بالاست لذا قطع کردن آب، برق‌ و گاز مدرسه در واقع توهین به دانش‌آموز است و نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی به صورت برخط به دلیل بیماری کرونا، گفت: تنها در سطح مناطق آموزشی ناحیه یک و دو رشت، حدود ۱۴۰۰ دانش آموز فاقد تبلت و وسیله آموزشی مورد نیاز جهت آموزش برخط هستند که با استفاده از ظرفیت خیرین و تخصیص اعتبارات دولتی به دنبال، تامین تبلت براین این دانش آموزان هستیم.
فرماندار رشت با بیان اینکه تا کنون با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت خیرین، اقدامات خوبی جهت تامین تبلت دانش آموزان محروم در سطح مناطق مختلف آموزشی شهرستان رشت،انجام شده است، افزود: با اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بخشی از نیازمندی های دانش آموزان محروم شهرستان از طریق کمک های این ستاد تامین خواهد شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه توسط این ستاد در سطح کشور اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با توجه به شرایط ناشی از کرونا در حوزه آموزش، اقدامات حمایتی را در این حوزه به‌عمل آورد.
محمد کرمی به ضرورت حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار با حفظ شأن دانش‌آموزان و خانواده‌ها اشاره و بیان کرد: پویش‌ ملی مشق احسان، اهدای بسته‌های آموزشی و کمک در حوزه تأمین تبلت از جمله اقداماتی بوده که انجام شد و در عین حال ستاد اجرایی اقدام به تأسیس کارخانه‌ای در آذربایجان شرقی جهت تولید تبلت ایرانی کرده است.