ضرایب دستمزد مقطوع رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در محاسبه حق بیمه ارتقاء یافته است
ضرایب دستمزد مقطوع رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در محاسبه حق بیمه ارتقاء یافته است
با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی مبنای دستمزد مشمول کسر حق بیمه رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری با ارتقاء ضرایب مربوطه افزایش یافته و از اول مهرماه 1402 معیار دریافت حق بیمه و ارائه تعهدات قانونی قرار دارد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در این بخشنامه آمده است :

بر اساس ماده واحده قانون بیمه های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی هیات وزیران تمامی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و مکلفند حق بیمه مقرر را راساً بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی تعیین میگردد به سازمان پرداخت و از مزایای آن برخوردار گردند .

از این رو حسب مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ضرایب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری از اول مهرماه سالجاری شامل ۱/۳۵ برابر حداقل دستمزد برای رانندگان وانت بار ، سواری ، مینی بوس و کامیونت برون شهری و ۱/۶۵ برابر حداقل دستمزد برای رانندگان اتوبوس و کامیون برون شهری میباشد .

بر این اساس دستمزد مقطوع روزانه رانندگان وانت بار ، سواری ، مینی بوس و کامیونت معادل ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۳۰ ریال و رانندگان اتوبوس و کامیون معادل ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۶۰ ریال تعیین گردیده است .

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار راننده تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند که حدود نیمی از آنها را رانندگان برون شهری تشکیل میدهند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان