خط حمله، برگ برنده آبی‌ها در آسیا
خط حمله، برگ برنده آبی‌ها در آسیا
مربی سابق تیم استقلال گفت: بی تردید استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در سخت‌ترین گروه ممکن در غرب آسیا قرار دارد و کار این نماینده ایران برای صعود به مرحله بعد ساده نیست.

تیم فوتبال استقلال از اولین دقایق بامداد جمعه ۲۷ فروردین رقابتش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با دیدار مقابل الاهلی آغاز می‌کند و این آغاز راه دشوار این تیم برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها است.
امید طیری مربی سابق آبی پوشان در این خصوص اظهار داشت: این واقعیتی غیر قابل کتمان است که استقلال در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفته است. صعود از این گروه واقعاً دشوار است. نه تنها استقلال، بلکه هر چهار تیم حاضر در این گروه کار سختی برای صعود دارند. بی دلیل به این گروه نام گروه مرگ را نداده‌اند.
مربی سابق آبی پوشان گفت: فوتبال در آسیا پیشرفت کرده و شتاب این پیشرفت در ایران به اندازه کشورهای پیشرفته آسیایی مثل نبوده. لذا متأسفانه باید گفت ما از سطح اول فوتبال آسیا دور شدیم و همین کار همه تیم‌های ما را برای موفقیت در این تورنمنت معتبر دشوار می‌کند.
وی تصریح کرد: شانس استقلال از شانس ۳ تیم دیگر حاضر در این گروه کمتر نیست و آنها باید با نتایجی که می‌گیرند این شانس را بازی به بازی افزایش دهند.
طیری خاطرنشان ساخت: استقلال در سه بازی آخرش در لیگ برتر هیچ گلی دریافت نکرده و این را می‌توان یک نقطه قوت و مثبت برای این تیم دانست، اما از نظر من برگ برنده آبیها در آسیا خط حمله پرقدرت این تیم است. مهاجمانی که اگر آماده باشند، هیچ خط دفاعی در آسیا از گزند آنها در امان نیست.
کارشناس فوتبال در ادامه بیان داشت: یکی از نقاط ضعف آبی پوشان هم فقدان خلاقیت و در خط میانی و کمبود پاس‌های کلیدی است که متأسفانه این موضوع تا حدودی روی کارایی همان مهاجمان تأثیر گذاشته است.
مربی پیشین آبی پوشان تاکید کرد: از نظر من نقش بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی در این رقابت‌ها خیلی تعیین کننده است. اسماعیلی بهترین بازیکنی است در بین نفرات استقلال که بتواند با خلاقیت و پاس‌های کلیدی مهاجمان تیمش را تغذیه کند. اگر اسماعیلی در سطح خودش بازی کند و انتظارات را برآورده کند، قطعاً قدرت خط حمله بیشتر شده و ضریب اطمینان برای صعود بالا می‌رود.
طیری در پایان با ابراز امیدواری برای همه نماینده‌های کشورمان در مرحله گروهی این مسابقات گفت: باید یک تبریک ویژه هم به تیم فولاد بگویم که با شایستگی العین امارات را در هم کوبید تا کشورمان با سهمیه حداکثری در مرحله گروهی مسابقات حضور پیدا کند.

  • منبع خبر : مهر