صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی با بهره‌گیری از ابزارهای هنری است.
صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی با بهره‌گیری از ابزارهای هنری است.
حسین ابراهیمیان در حاشیه تجلیل از جمعی از پیشکسوتان، مدیران و متصدیان صنعت چاپ استان با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در دنیا، گفت: صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی با بهره‌گیری از ابزارهای هنری است.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید تلاش شود تا با رونق صنعت چاپ، زمینه اشتغال و درآمدزایی برای فعالان این عرصه فراهم شود، افزود: در همین راستا باید چاپخانه‌های سنتی استان با تجهیز و نوسازی امکانات و تجهیزات خود به‌روز شوند.

ابراهیمیان با اشاره به نقش صنعت چاپ در اعتلای فرهنگی جامعه، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، صنعت چاپ استان گیلان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی در ادامه به فعالیت ۸۸ واحد چاپخانه (چاپ افست) در گیلان اشاره و اضافه کرد: ۲۰۹ واحد چاپ دیجیتال، ۱۲ واحد لیتوگرافی و ۲۵ واحد چاپ سیلک در استان فعالیت می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال به‌واسطه شیوع ویروس کرونا از برگزاری ششمین همایش تجلیل از فعالان عرصه چاپ استان به‌روال سال‌های قبل معذور بودیم، افزود: همایش امسال در راستای رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌سبکی دیگر و با حضور در محل کار این عزیزان برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال طی دو روز با حضور تعداد محدودی از مدیران این اداره‌کل در چاپخانه‌های منتخب استان، از ۱۹ پیشکسوت، مدیر و متصدی صنعت چاپ گیلان تجلیل و تقدیر شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: این برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌همت معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری دفتر امور چاپ وزارت متبوع و انجمن صنفی کارفرمایی چاپخانه‌داران و لیتوگرافان استان برگزار شد.