شرکت استاندار گیلان در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در رشت
شرکت استاندار گیلان در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در رشت
استاندار گیلان پیش از ظهر پنجشنبه 16 دی ماه همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت صدیقه طاهره(س) در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در رشت شرکت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه ۱۶ دی همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت صدیقه طاهره(س) در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام که با حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، شرکت کرد.
وی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و گرامیداشت یاد شهدای والامقام، پیکرهای مطهر شهیدان را موجب نورانی و عطرآگین شدن فضای استان خواند و با نثار درود و صلوات به روان پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهدا، عزت بخش و نمایانگر راه حیات و سعادت هستند.
دکتر عباسی حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا را نشان‌دهنده باور جامعه به ادامه راه نورانی شهیدان عنوان و تصریح کرد: این مردم قدردان شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم آنان هستند.
پیکر مطهر هشت شهید گمنام امروز پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) تا میدان فرهنگ رشت با حضور باشکوه مردم تشییع شد.
پیکر پنج شهید گمنام در موزه دفاع مقدس گیلان واقع در لشکر ۱۶ قدس گیلان جنب باغ رضوان، پیکر یک شهید در محوطه دانشگاه پیام نور رشت واقع در بلوار امام خمینی این شهر و پیکر دو شهید گمنام دیگر هم در پارک پاشوران سیاهکل به خاک سپرده می شوند.
 میانگین سن این شهدا بین ۱۷ تا ۲۵ سال است و در عملیات‌های مختلف نظیر کربلای ۵، والفجر مقدماتی، رمضان، بدر و در حمله دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیده اند.
  • منبع خبر : استانداری گیلان