رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان
رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از رفع تصرف و آزاد سازی حدود 5 هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان به ارزش 230 میلیارد ریال خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان، وحید خرّمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی(حرایم کانالها، بستر رودخانه ها و آببندانها) این شرکت حدود ۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه در شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان را رفع تصرف و آزاد سازی نموده است.

وی افزود: با طرح شکایت بطرفیت دو نفر از اشخاص حقیقی که نسبت به تصرف از طریق کاشت درخت صنوبر در بستر رودخانه چاکرود واقع در روستای پیرکوه اقدام نموده بودند، پس از پیگیری و رسیدگی حقوقی و قضائی حکم بر محکومیت متصرف شده و با هماهنگی پاسگاه پیرکوه اراضی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع(۱/۷ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شده است.

خرّمی اعلام کرد: ارزش ریالی اراضی آزادسازی شده مذکور را هفتاد میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در ادامه گفت: همچنین با طرح شکایت بطرفیت دو نفر از اشخاص حقیقی دایر بر تصرف تالاب بین المللی امیر کلایه واقع در روستای تی تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان از طریق تغییر کاربری و تبدیل به شالیزار، پس از پیگیری های قضائی حکم محکومیت متصرفین اخذ گردید که با هماهنگی پاسگاه انتظامی ناصرکیاده اراضی تصرفی مورد اشاره به مساحت ۳۲ هزار متر مربع(۳/۲ هکتار) رفع تصرف و آزاد سازی شد.

خرّمی ضمن تشکر از حمایت های دستگاه قضا و همراهی نیروی انتظامی استان گیلان، ارزش ریالی اراضی آزاد شده تالاب بین المللی امیر کلایه واقع در روستای تی تی پریزاد از توابع بخش رودبنه لاهیجان را ۱۶۰ میلیار ریال و سرجمع ارزش ریالی دو قطعه زمین رفع تصرف شده را ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان نمود.

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان